جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع خبری گزارش دادند که در درگیری میان شبه نظامیان تحت حمایت امارات با قبایل استان الشبوه در جنوب شرق یمن، دستکم ۱۰ مزدور کشته شدند.

يمن

به گزارش ایرنا، شبکه خبری الجزیره قطر بدون ذکر جزئیات اعلام کرد که در میان کشته شدگان چند فرمانده مزدور یمنی وابسته به امارات نیز دیده می شود.

در همین حال، منابع محلی گزارش دادند که جنگنده های اماراتی نیز در این درگیری مشارکت داشتند.

تحلیلگران بر این باورند که تحرکات امارات و شبه نظامیان وابسته به ابوظبی در جنوب یمن در راستای اهداف بلندپروازانه این کشور، با هدف دست اندازی بر مناطق نفتخیز در استان های جنوبی یمن صورت می گیرد.

امارات با دور زدن عربستان در جنگ یمن در سال ۲۰۱۶ گروه های شبه نظامی وابسته به خود را در جنوب یمن تشکیل داد که به منازل مسکونی افراد حمله و آنها را دستگیر و سپس در بازداشتگاه ها شکنجه می کردند.

با این که هدف اولیه تشکیل این شبه نظامیان، جنگ با گروهک القاعده عنوان شده بود، اما نقش آن ها گسترش یافت و تمامی افراد مخالف با حضور امارات در یمن را شامل شد.

امارات ۱۵ اردیبهشت ۹۷ نیز جزیره راهبردی 'سقطری' در جنوب شبه جزیره عربستان را اشغال کرد و همین امر موجب تنش شدید میان ابوظبی و دولت منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن و متحد سعودی ها شد.

تکروی های امارات و شکاف شدید با عربستان، بهمن ماه ۹۶ برای نخستین بار به صورت علنی روی داد؛ جایی که نیروهای هادی به عنوان متحد ریاض در چندین نوبت با نیروهای شورای انتقالی (متحدان ابوظبی) در جنوب یمن درگیر شدند.

کد خبر 427390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha