شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در پنجمین اجلاس اتحادیه روسای کشورهای عضو کنفرانس اسلامی 9 بهمن در رأس هیئتی عازم مصر می‌شود

به گزارش فارس به نقل از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس، غلامعلی حدادعادل رئیس مجلس شورای اسلامی بنا به دعوت احمد فتحی سرور، رئیس مجلس مصر برای شرکت در پنجمین اجلاس اتحادیه روسای کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی (PUOICM) روز سه‌شنبه در رأس هیأتی به کشورهای مصر و سودان سفر می‌کند.

این سفر به مدت هفت روز خواهد بود و رئیس مجلس پس از حضوری چهار روزه در مصر در ادامه سفر خود به مدت سه روز به سودان سفر خواهد کرد.

حدادعادل در سفر چهار روزه خود به کشور مصر قرار است علاوه بر سخنرانی در اجلاس اصلی این اتحادیه، با برخی روسای مجالس کشورهای اسلامی و همچنین فرهنگیان، نخبگان و دانشگاهیان مصری نیز دیدار و گفتگو کند.

مسائل مربوط به فلسطین، لبنان، سرزمین‌های اشغالی، سوریه و عراق از جمله موضوعاتی است که در دستور کار کمیته سیاسی این اجلاس است.

همکاری‌های مشترک اقتصادی بین کشورهای اسلامی و مسایل فرهنگی جهان اسلام نیز در دستور کار این اجلاس قرار دارد.

اتحادیه روسای کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است و در زمان حاضر 47 کشور در آن عضویت دارند.

حدادعادل در ادامه این سفر بنا به دعوت رسمی احمد ابراهیم الطاهر، رئیس مجلس ملی سودان برای انجام سفر سه روزه عازم کشور سودان خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این سفر علاوه بر ملاقات و گفتگو با رئیس مجلس، رئیس جمهور، معاونین رئیس جمهور و وزیر خارجه سودان با نخبگان، دانشگاهیان و فرهنگیان این کشور نیز دیدار خواهد داشت.

کد خبر 42683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز