چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: در حالی که نگرانی‌ها در مورد وضعیت اقتصاد جهانی و تعطیلی بخشی از دولت آمریکا موجب خودداری از ریسک‌پذیری توسط سرمایه‌گذاران و افزایش رغبت آنها نسبت به حضور در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز به بالاترین رقم خود در طی ۶ ماه گذشته رسید.

طلاي جهاني

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۷۱ دلار و ۸۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات اولیه امروز به ۱۲۷۲ دلار و ۵۶ سنت رسید که بالاترین رقم از ۲۰ جولای تاکنون بود.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۷۵ دلار و ۸ سنت رسید.

یوئیچی ایکه میزو، تحلیلگر بازار طلا گفت: سرمایه‌گذاران نگران وضعیت رشد اقتصاد جهانی هستند و به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار طلا به عنوان یک بهشت امن هستند. وی افزود: افت شدید ارزش سهام در بازارهای بورس نیز در تقویت قیمت طلا موثر بوده است.

«معمولا تقاضا برای خرید طلا در روزهای پایانی سال میلادی افزایش می‌یابد. اگر قیمت طلا در آینده نزدیک به بالاتر از ۱۳۰۰ دلار برسد من تعجب نخواهم کرد.»

به دنبال افت شدید شاخص‌ها در بورس آمریکا در روز قبل از کریسمس، ارزش سهام در بازارهای آسیایی وضعیت آشفته‌ای به خود گرفته است. در طی هفته های اخیر به دنبال تضعیف رشد اقتصادی و بی‌ثباتی در آمریکا پس از تعطیلی دولت شاخص‌ها در بورس وال‌استریت افت قابل توجهی داشته است.

سنای آمریکا نتوانسته بر اختلاف نظرها در مورد درخواست ترامپ مبنی بر اختصاص بودجه بیشتر برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک فائق آید و به گفته یک مقام ارشد تعطیلی دولت تا روز سوم ژانویه ادامه خواهد یافت. تنش‌ها بین کاخ سفید و فدرال رزرو بر سر سیاست پولی آمریکا نیز بر احساس حاکم بر بازارها تاثیر منفی گذاشته است.

کد خبر 426580

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha