همشهری آنلاین: معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: در شرایط کنونی اولویت دولت بر مدیریت و برنامه ریزی برای کاهش فشارهای ناشی از تحریم و بازگشت ثبات اقتصادی به کشور قرار گرفته است.

جهانگيري

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای عالی اشتغال که امروز- دوشنبه- به ریاست وی برگزار شد، بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند اعطای تسهیلات برای حمایت از اشتغال روستایی و عشایری تاکید کرد و از دستگاه‌های ذیربط و بانک‌های عامل خواست به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی، فرایند تسهیلات دهی به طرح های روستایی و عشایری را سرعت ببخشند.

معاون اول رییس جمهوری افزود: پس از اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا، بخش‌هایی از اقتصاد کشور تحت فشار قرار گرفت و در نتیجه، تلاطم‌هایی در برخی شاخص ها نظیر تورم، نرخ ارز، رشد اقتصادی، رشد سرمایه گذاری و نرخ بیکاری ایجاد شد. در این شرایط اولویت دولت بر مدیریت و برنامه‌ریزی برای کاهش فشارهای ناشی از تحریم قرار گرفت تا تلاطم‌های موجود در مدت زمانی کوتاه به ثبات تبدیل شود.

جهانگیری با اشاره به وجود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیکار در کشور، اظهار داشت: سالانه حدود ۸۰۰ هزار نفر نیروی متقاضی کار جدید به این آمار افزوده می‌شود و خانواده‌ها نیز از دولت انتظار دارند که برای جوانان تحصیلکرده آنان فرصت‌های شغلی مناسب تدارک ببیند.

جهانگیری با اشاره به سفر اخیر خود به بندرعباس و گفت وگو با برخی کارآفرینان روستایی، خاطر نشان کرد: مشکل عمده کارآفرینان روستایی، مشکلات و موانع پیش روی دریافت مجوز جهت راه اندازی واحدهای کوچک تولیدی بود و حداقل انتظار آنها از دولت رفع موانع پیش روی صدور مجوزها است.

جهانگیری افزود: در طرح اشتغال فراگیر نیز مقام معظم رهبری با برداشت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی موافقت کردند که براساس گزارش‌های سازمان برنامه و بودجه، مقدمات اجرای این طرح آماده است که یکی از بخش‌های زیرمجموعه در این طرح بخش مسکن و احیاء بافت فرسوده است که اگر به درستی اجرا شود شاهد اشتغال فراوانی در بخش مسکن خواهیم بود.

معاون اول رییس جمهوری بخش گردشگری را از دیگر بخش‌های مهم در ایجاد اشتغال برشمرد و گفت: با تمرکز جدی بر ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری، بسترهای مناسبی برای بکارگیری جوانان و نیروهای متقاضی کار مهیا خواهد شد. بخش گردشگری ظرفیت زیادی برای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار دارد.

کد خبر 426389

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha