همشهری آنلاین: بررسی جدیدترین آمار وزارت راه و شهرسازی حاکی از آن است که متوسط قیمت هر مترمربع مسکن طی آذر ماه در مقایسه با ماه پیش از آن ۴.۸۵ درصد افزایش یافته است. تعداد معاملات ثبت شده نیز در مقایسه با آذر ماه سال گذشته ۶۳ درصد کاهش یافته است.

تهران

به گزارش تسنیم، بر اساس آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی در آذر ماه ۹۷ متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی با رشد ۴.۸۵ درصدی به ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان افزایش یافته است. در آبان‌ ماه ۹۷ متوسط هر مترمربع واحد مسکونی در تهران ۹ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان بود که در مقایسه با متوسط قیمت ۸ میلیون و ۱۲۲ هزار تومانی مهر ماه ۶.۳۹ درصد افزایش یافته است.

متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک با حدود ۱۳ درصد از ۱۹ میلیون و ۸۰۶ هزار تومان به ۲۲ میلیون و ۲۵۵ هزار تومان رسیده است. کمترین متوسط قیمت مسکن مربوط به منطقه ۱۸ با ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. ماه پیش از آن یعنی در آبان‌ ماه متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه ۴ میلیون و ۷۹ هزار تومان بود.

بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی، در آذر ماه امسال ۵۸۹۶ فقره مبایعه‌نامه در مناطق ۲۲ گانه تهران ثبت شد که نسبت به ماه پیش از آن (آبان‌ ماه ۹۷) با ۵۹۴۱ فقره ۷۵ صدم درصد کاهش یافته است. تعداد معاملات در مقایسه با آذر ماه سال گذشته نیز ۶۳ درصد کاهش یافته است.

بررسی قیمت مسکن آذر ماه ۹۷ با قیمت‌های ماه مشابه سال گذشته حاکی از آن است که هر مترمربع واحد مسکونی ۹۲.۶۲ درصد گران‌تر شده است.

کد خبر 426293
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha