سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه رای الیوم نوشت: با توجه به نزدیکی اردن و سوریه و پیام‌های سیاسی و دیپلماتیک آنها به یکدیگر به زودی سفرای دو کشور در دمشق و امان تعیین می‌شوند.

ديدار هيات اردني با بشار اسد

به گزارش ایرنا به نقل از این روزنامه، درحالی که «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در دیدار اخیر با هیات پارلمانی اردن به پیام عبدالله دوم شاه اردن پاسخ داد به نظر می رسد که پیام جدید امان درباره تبادل سفرا میان دو کشور در اسرع وقت خواهد بود.

درحال حاضر سفارت اردن در دمشق و سوریه در امان در سطح کاردار اداره می شوند.

طبق گزارش این روزنامه وزارت خارجه اردن دستوری را برای اعلام هیات دیپلماتیک جدید خود در دمشق به ریاست سفیر جدید دریافت کرده است.

همچنین «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن و «عبدالکریم الدغمی» عضو مجلس نمایندگان این کشور درباره این هیات دیپلماتیک مشورت کرده اند.

این روزنامه اضافه کرد که الدغمی که رئیس هیات اعزامی نمایندگان پارلمان اردن به دمشق بوده و پیام شاه اردن را به رئیس جمهوری سوریه رسانده در این دیدار درباره تبادل سفرا گفت و گو داشته است.
اسد در پاسخ به پیام شاه اردن اعلام کرد که دمشق درباره روابط با اردن به پیش رو و آینده نگاه می کند.

رای الیوم نوشت که به نظر می رسد که اردن در برقراری روابط با دمشق تحت فشار دولت آمریکا است اما روابط و تماس ها امان و دمشق به شکل آشکاری افزایش یافته و روسیه نیز در هفته های گذشته و پس از بازگشایی گذرگاه مرزی بین دو کشور از مساله از سرگیری روابط دو کشور حمایت می کند.

طبق این گزارش بازگشایی گذرگاه النصیب و توافق هایی که بین دو کشور سوریه و اردن برای تسریع روند بازگشت آوارگان سوری در داخل اردن به خاک سوریه و آسان گیری در بررسی کارت های شناسایی آنها صورت گرفته باعث شده تا در دو گذشته شمار قابل توجهی از شهروندان سوریه به کشورشان بازگردند.

کد خبر 425800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha