همشهری آنلاین: منابع عراقی از عملیات موفق نیروی هوایی این کشور ضد تجمع سرکرده‌های داعش در سوریه که به هلاکت شماری زیادی از معاونان ابوبکر البغدادی منجر شد، خبر دادند.

نيروي هوايي عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النهرین، ابوعلی البصری رئیس اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد: در جریان حمله هوایی جنگنده های عراقی به محل تجمع سرکرده های داعش در منطقه سوسه سوریه ۱۶ تن از معاونان ابوبکر البغدای به هلاکت رسیده اند که درمیان آنها ۱۳ عامل انتحاری وجود داشتند که برای اقدامات تروریستی علیه بغداد، کرکوک، سامراء و کربلا تجهیز شده بودند.

وی افزود: این تروریستها آماده ورود به عراق از طریق صحرا با همکاری امیر منطقه صحرا که وی نیز به هلاکت رسیده، بودند.   تروریستها در سوریه قصد ورود به عراق را داشتند.

البصری تاکید کرد: از بارزترین کشته شدگان می توان به مشتاق عناد هرم المحمدی وزیر جنگ داعش ملقب به ابوعمر از زندانیان بوکا که در سال ۲۰۰۵ به القاعده ملحق شده بود و سپس به داعش پیوسته بود، می توان نام برد.

همچنین سجاد علی حسین الحسناوی معاون البغدادی ملقب به ابوصفیه متهم به نظارت بر انفجارهای الکراده و شریک بسیاری از اقدامات تروریستی در عراق و سوریه و عبد حمید نمضحی السلمانی مسئول منطقه صحرای داعش و مسئول انتقال انتحاری ها از سوریه به عراق و بالعکس و نیز عمر عبد سلمان الفهداوی امیر اتاق عملیات خلافت ادعایی ناظر بر عملیات تروریستی در سوریه و عراق و خارج، شاکر الحردانی امیر نظامی ولایت موسوم به فرات مرکزی و معروف به شاکر صاروخ به علت ارتباط به برنامه صنایع موشکی داعش و نیز ابو صالح العبیدی خونریز و قاتل حرفه ای و ابوحمزه الیمنی موسوم به امیر انتحاری ها در سوریه در زمره کشته شدگان هستند.

کد خبر 425602

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha