سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۳
۰ نفر

سازنده براساس طرح جامع شهر تهران، موظف به تأمین پارکینگ برای همه واحدهای ساختمان است و با رعایت این التزام قانونی گواهی پایان‌کار یا عدم خلاف دریافت می‌کند.

منطقه 17

در ضوابط طرح تفصیلی فقط املاکی که امکان ساخت پارکینگ ندارند از این قاعده مستثنا می‌شوند و در ازای پرداخت جریمه کسری پارکینگ گواهی پایان کار دریافت می‌کنند، اما آمار تخلفات ساخت‌وساز شهر تهران نشان می‌دهد این استثنا به دستاویزی برای دورزدن ضوابط ساخت‌وساز تبدیل شده است. طبق مقررات طرح جامع برای ساختمان‌هایی که امکان ساخت پارکینگ ندارند شهرداری پارکینگ تدارک می‌بیند. در این طرح ذکر شده: «شهرداری تهران موظف است در فاصله‌هایی تا شعاع ۲۵۰‌متر از عرصه‌های فاقد پارکینگ با مشارکت بخش خصوصی و مصرف‌کنندگان محلی پارکینگ‌های عمومی ایجاد کند.»

«امیر محسنی» شهردار منطقه ۱۷ محقق‌نشدن اهداف این قانون را تأیید می‌کند و می‌گوید: «جرائم تخلف کسری از پارکینگ برای تأمین قسمتی از هزینه ساخت پارکینگ عمومی پیش‌بینی شده، اما متأسفانه این قانون به شکل صحیحی اجرا نشده و تعداد پارکینگ‌های عمومی ایجاد شده با کمبود پارکینگ مبدأ تناسبی ندارد.» محسنی شکل‌گیری نهضت پارکینگ‌سازی در تهران را تنها راه‌حل این مشکل می‌داند و می‌گوید: «ساخت نخستین پارکینگ طبقاتی مالکیتی تهران با همکاری اداره ثبت و مشارکت بخش خصوصی در منطقه ۱۷ کلید خورده است. این پارکینگ در ۱۰ طبقه و ظرفیت پارک ۵۰۰ خودرو در محله آذری ساخته می‌شود و مرحله پیش‌فروش آن آغاز شده است.

مالکیت هر پارکینگ به خریدار واگذار و سند مالکیت صادر می‌شود.» شهردار منطقه ۱۷ از آمادگی مدیریت شهری برای همکاری با صاحبان املاک بزرگ آماده فروش سایر محله‌ها خبر می‌دهد و می‌گوید: «شهرداری ساخت و فروش پارکینگ‌ها را متعهد می‌شود تا صاحبان املاک برای سود و بازگشت سرمایه خود دغدغه‌ای نداشته باشند.» منطقه ۱۷ دارای ۴ پارکینگ عمومی است که ظرفیت آنها به ۱۵۰۰ خودرو می‌رسد.  

کد خبر 425703

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha