چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: در حالی که منابع آگاه در کاخ نخست‌وزیر ایتالیا خبر استعفای رومانو پرودی داده بودند، گزارش‌های حاکی‌است پرودی فعلاً استعفا نمی‌دهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، نخست وزیر ایتالیا چهارشنبه شب 24 ژانویه (چهارم بهمن) پس از مشورت با اعضای کابینه تصمیم گرفت استعفای خود را به رییس جمهور ایتالیا تسلیم نکند.

به گفته منابع آگاه؛ جورجو ناپولیتانو رییس جمهور ایتالیا روز چهارشنبه در گفتگوی خصوصی با رومانو پرودی از وی خواسته بود برای اجتناب از بی‌اعتباری ایتالیا و خدشه‌دار شدن وجه بین‌المللی این کشور، پس از کسب رأی اعتماد از مجلس نمایندگان، از مقام خود استعفا دهد.

مجلس نمایندگان ایتالیا چهارشنبه شب با 326 رای موافق و 275 رای مخالف به دولت پرودی رأی اعتماد داد و قرار است پنجشنبه شب نیز پرودی از سنا رأی اعتماد بگیرد.[پرودی درخواست رأی اعتماد کرد]

خروج ناگهانی حزب اتحاد دموکراتیک برای اروپا به رهبری کلمنته ماستلا وزیر مستغفی دادگستری از دولت ائتلافی، موجب شد تا تعداد سناتورهای جناح اکثریت در سنا به حداقل یعنی عملاً یک سناتور بیشتر از جناح مخالف برسد.

ماستلا هفته گذشته در پی حبس خانگی همسرش به اتهام فساد و رشوه خواری از سمت وزیر دادگستری کناره‌گیری کرد و از دولت جدا شد.[در همین ارتباط]

به گفته منابع نخست‌وزیری ایتالیا؛ در صورتی که پرودی بتواند از کسب رأی اعتماد خود در سنا مطمئن شود تا پایان رأی‌گیری در سنا از سمت خود استعفا نخواهد داد ولی در غیر این صورت پیش از آغاز رأی‌گیری برای استعفا به نزد رئیس‌جمهور خواهد رفت.

این در حالی‌است که جناح مخالف به رهبری سیلویو برلوسکونی نخست‌وزیر سابق ایتالیا خواستار استعغای پرودی و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

کد خبر 42537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز