پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۹:۲۹
۰ نفر

دولت ایتالیا به دنبال انحلال مجالس سنا و نمایندگان ازسوی رئیس جمهور این کشور، تاریخ برگزاری انتخابات سیاسی زودرس دراین کشور را اعلام کرد.

به گزارش روزنامه ایتالیایی "لارپوبلیکا"، بر اساس تصمیم روز چهارشنبه ششم فوریه (17 بهمن) دولت ایتالیا، انتخابات زودرس سیاسی برای انتخاب نمایندگان پارلمان در روزهای 13 و 14 آوریل (یکشنبه ‪ ۲۵‬و دوشنبه ‪ ۲۶‬فروردین ماه) آینده برگزار خواهد شد.

" جورجو ناپولیتانو " رئیس جمهور ایتالیا روز چهرشنبه ضمن ابراز تأسف از این اقدام خود، حکم انحلال پارلمان این کشور را امضا کرد.[در همین ازتباط]

بنابر این تصمیم، ابتدا از ‪ ۱۰‬تا ‪ ۱۲‬اسفند ماه آینده نمادهای احزاب تسلیم وزارت کشور خواهند شد و از روز ‪ ۱۹‬تا ‪ ۲۰‬همین ماه فهرست نامزدهای پارلمانی معرفی می‌شوند.

تبلیغات انتخاباتی نیز از روز ‪ ۲۴‬اسفند ماه آغاز خواهند شد و یک روز قبل از برگزاری انتخابات نیز سکوت انتخاباتی اختیار می‌شود و هرگونه انجام تبلیغات ممنوع خواهد بود.

روزهای ‪ ۲۵‬و ‪ ۲۶‬فروردین ماه نیز مردم برای انتخاب ‪ ۶۳۰‬نماینده مجلس نمایندگان و ‪ ۳۱۵‬سناتور به پای صنوق‌های اخذ رای می‌روند.

رومانو پرودی، نخست وزیر مستعفی ایتالیا از هم‌اکنون اعلام کرده‌است که برای انتخابات خود را نامزد نخواهد کرد و والتر ولترونی رهبر حزب جدید دموکرات‌ها نیز اظهار داشته است که این حزب به تنهایی در انتخابات شرکت خواهد کرد.

کد خبر 43697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز