چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر ایتالیا ، خواستار تشکیل جلسه نمایندگان مجلس و سنای این کشور جهت دادن رای اعتماد به دولت شده است.

به نوشته ال موندو، در پی خروج دموکرات مسیحی‌ها از ائتلاف حاکم، رومانو پرودی که دولتش اکثریت را در مجلس سنای ایتالیا از دست داده و نیازمند کسب مجدد مشروعیت سیاسی است. جهت ارائه توضیحاتی درباره وضعیت جاری سیاسی به کنگره ایتالیا رفت.

نخست وزیر ایتالیا در توجیه درخواست رای اعتماد کنگره برای دولتش گفت: تنها پارلمان می‌تواند تشخیص دهد که دولتی از مشروعیت لازم برای ادامه کار  برخوردار است یا خیر.پرودی افزود:مناظرات تلویزیونی و آژانس‌های خبری سرنوشت دولت را تعیین نمی‌کنند، بلکه این تنها پارلمان است که می‌تواند آینده دولت را رقم بزند.

پرودی افزود: همکاران نماینده، باید مسوءلیتی را که به برای انجام آن انتخاب شده‌اند، به عهده گیرند، این دولت پس از امضای قرار داد میان احزابی که ائلاف چپ میانه را تشکیل می‌دادند، تاسیس شد، نمایندگان این احزاب نیز متعهد شده بودند در دوران نمایندگی خود در مجلس به حمایت از این دولت بپردازند.

پرودی درخواست برای کسب رای اعتماد از کنگره ایتالیا را پس از استعفای کلمنته ماستلا وزیر دادگستری ایتالیا مطرح کرد.[وزیر دادگستری ایتالیا استعفا داد]

استعفای وزیر دادگستری ایتالیا که از حزب دموکرات مسیحی بود، منجر به خروج این حزب از ائتلاف حاکم شد و متعاقب آن دولت پرودی اکثریت را در سنای ایتالیا از دست داد.

بر اساس  درخواست پرودی، نمایندگان مجلس نمایندگان و سناتور‌های عضو سنای ایتالیا ساعت 14 روز چهارشنبه 23 ژانویه، نظرات خود را درباره رای اعتماد به دولت بیان خواهند کرد و دو ساعت پس از آن فرایند رای اعتماد به دولت آغاز خواهد شد.

کد خبر 42448

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز