از میان 1023 اثر دریافت شده در 10 گروه علمى جمعاً 17 اثر داخلى و 12 اثر خارجى در اولین جشنواره بین‌المللی ‌فارابی برگزیده و صبح روز شنبه با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی از آنان تقدیر به عمل خواهد آمد.

به گزارش ستادخبری جشنواره فارابی صبح روز شنبه از برگزیدگان این جشنواره دردو بخش مسابقه‌اى و غیرمسابقه‌اى (شامل پژوهشگران مفاخر محور، پیشکسوتان پژوهشى و برگزیدگان جوان) تقدیر مى‌شود.

این آثار در 10 گروه مرتبط با علوم انسانی شامل زبان و ادبیات فارسی، کتابداری، تاریخ، جغرافیا، باستان‌شناسی، علوم اجتماعی و ارتباطات، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، اقتصاد و مدیریت، حقوق، علوم تربیتی و روانشناسی، فلسفه، کلام اخلاق، ادیان و عرفان، مطالعات هنر و زیباشناسی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

به نفرات اول تا سوم گروه‌های علمی جشنواره به ترتیب 8، 6 و 4 میلیون تومان اهداء خواهد شد. همچنین به نفرات اول هر گروه لوح و قلم زرین فارابی به عنوان سمبل جشنواره فارابی نیز اهداء می‌شود.

طبق اعلام‌دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی در این جشنواره از مرحوم دکتر شهیدی به عنوان نفر اول گروه ادبیات تقدیر خواهد شد.

پیشتر نیز محمدباقرخرمشاد دبیر جشنواره بین‌المللی فارابی و معاون فرهنگی وزیر علوم گفته بود برگزیدگان این جشنواره در کنار جوایز مادی از امتیازات و تسهیلات معنوی برگزیدگان جشنواره‌ها مانند تسهیلات بنیاد ملی نخبگان و تحصیل در مقطع بالاتر تحصیلی برخوردار خواهند شد.

کد خبر 42476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز