همشهری آنلاین: مسئول تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در نخستین روز کنفرانس بین‌المللی کاپ ٢٤ در لهستان، هشدار داد که تأثیرات منفی گرمایش زمین هیچگاه تا این اندازه جدی و خطرناک نبوده است.

70

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، بیست‌ و چهارمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی کاپ ٢٤ از دیروز (دوشنبه) در شهر کاتوویتس لهستان آغاز به کار کرد.

"پتریسا آسپینزا" مسئول تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در نخستین روز این کنفرانس با ایراد سخنانی گفت که تأثیرات منفی گرمایش زمین هیچگاه تا این اندازه جدی و خطرناک نبوده و برای مقابله با این چالش بزرگ، جامعه جهانی باید تلاش‌های بیشتری انجام دهد.

وی همچنین هشدار داد: تأثیر منفی گرمایش زمین بر بسیاری از جوامع انسانی در تمامی کره زمین محسوس است و قربانیان، خرابی‌ها و سختی‌های این چالش بزرگ به ما حکم می‌کند به طور فوری دست به کار شویم.

کنفرانس تغییرات آب و هو ایی در حالی برگزار می‌شود که سازمان جهانی هواشناسی (OMM) با استناد به گزارش سازمان‌های تحقیقاتی اعلام کرد که سال ٢٠۱٨ به عنوان یکی از گرم‌ترین سالی است که تا کنون در کره زمین به ثبت رسیده است.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس که COP۲۴ نام‌گذاری شده و امضاکنندگان موافقت‌نامه پاریس هستند، قرار است در مورد چگونگی اجرای تعهدات خود برای کاستن از انتشار گازهای گلخانه‌ای مذاکره کنند. آمریکا پارسال از موافقت‌نامه پاریس خارج شد.

اویس سرمد معاون دبیر اجرایی سازمان ملل برای تغییرات اقلیمی در آیین افتتاحیه کنفرانس، گفت: این مهم‌ترین جلسه کنفرانس تغییرات اقلیمی از تاریخ امضای موافقت‌نامه پاریس است؛ ما به ابتکارات شما نیاز داریم تا شاهد همکاری دولت‌ها، بخش خصوصی و افراد عادی برای جلوگیری از تغییرات آب و هوا با راهکارهای چند جانبه بین‌المللی باشیم.

کد خبر 424431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha