همشهری آنلاین: نمایندگان کشورهای حاضر در مذاکرات آب و هوایی سازمان ملل خواستار اقدام فوری برای مقابله با تهدیدهای ناشی از تغییرات اقلیمی شدند.

ze

به گزارش ایسنا، نمایندگانی از نزدیک به ۲۰۰ کشور جهان در مذاکرات آب و هوایی سازمان ملل که از روز گذشته (یک‌شنبه) در شهر کاتوویتس (کاتوویچ) در لهستان برگزار شده شرکت‌ کرده‌اند تا برای مقابله با تهدیدهای ناشی از تغییرات اقلیمی تصمیماتی جدی اتخاذ شود.

در بیست و چهارمین کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل موسوم به COP24 هدف آن است تا کشورها بر روش‌های تحقق تعهدات مطرح شده در توافق اقلیمی پاریس به منظور جلوگیری از افزایش دما به توافق دست پیدا کنند.

به گزارش ژاپن تودی، کارشناسان می‌گویند جهان در معرض تاثیرات مخرب تغییرات آب و هوایی قرار گرفته که وقوع آتش‌سوزی‌های جنگلی مهیب، موج گرما و طوفان‌های شدید از جمله آن‌ها به حساب می‌آیند.

همچنین بی‌بی‌سی در گزارش خود درباره این کنفرانس آورده است که به دلیل جزئیات بسیاری که باید درباره آنها تصمیم گرفته شود، این نشست یک روز زودتر از موعد آغاز شده است.

این مهم‌ترین اجلاس سازمان ملل درباره گرم شدن آب و هوای کره زمین پس از عهدنامه محوری پاریس در سال ٢٠١٥ است با این حال امید زیادی وجود ندارد که این اجلاس بتواند نگرانی‌هایی را برطرف کند که به خصوص در چند هفته اخیر درباره افزایش شدید گازهای گلخانه‌ای و گرم شدن زمین مطرح شده‌اند.

این نشست در حالی صورت می‌گیرد که پایان امسال یعنی حدود یک ماه دیگر ضرب‌الاجل تدوین مقررات و جزئیات اجرای عهدنامه پاریس است.

آمریکا از پیمان پاریس کنار کشیده اما تا سال ٢٠٢٠ باید در آن بماند و مذاکره‌کنندگان آمریکایی در نشست حضور دارند و به دنبال دانستن جزئیات اجرای پیمان هستند تا در سیاست و معاملات خارجی خود از آن استفاده کنند.

با توجه به علاقه وافر رئیس جمهوری آمریکا به زغال سنگ، گزارش شده که کاخ سفید یک برنامه حاشیه‌ای در تبلیغ سوخت‌های فسیلی برگزار خواهد کرد. کاری مشابه در نشست قبلی که صدای اعتراض بسیاری را بلند کرد.

همچنین لهستان برای سومین بار میزبان یک نشست اقلیمی سازمان ملل است اما این کشور همچنان ۸۰ درصد انرژی خود را از زغال‌سنگ تامین می‌کند و شهر کاتوویتس هم در یکی از مناطق مهم تولید زغال سنگ قرار دارد.

کد خبر 424364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Jamshid Bashirieh SE ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    0 0
    اینجانب جمشید بشیریه نظر و ایده ای دارم که میتواند تا حدودی موثر این مشکل را حل کند و تحول بزرگ و بنیانین در کره زمین ایجاد کند.