همشهری آنلاین: نمایندگان ۲۰۰ کشور برای شرکت در کنفرانس تغییرات اقلیمی روز دوشنبه در لهستان گردهم آمدند تا برای کاستن از عوامل موثر بر تغییرات آب و هوا گفت‌وگو کنند.

4y

به گزارش ایرنا، مایکل کورتیکا، نماینده لهستان و رییس کنفرانس تغییرات اقلیمی این دوره، گفت: ما در اینجا جمع شده‌ایم تا برای کاستن از عوامل مخرب بر تغییرات آب و هوا همکاری کنیم.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس که COP۲۴ نام‌گذاری شده و امضاکنندگان موافقت‌نامه پاریس هستند، قرار است در مورد چگونگی اجرای تعهدات خود برای کاستن از انتشار گازهای گلخانه‌ای مذاکره کنند. آمریکا پارسال از موافقت‌نامه پاریس خارج شد.

اویس سرمد، معاون دبیر اجرایی سازمان ملل برای تغییرات اقلیمی در مراسم افتتاحیه کنفرانس گفت: این مهم‌ترین جلسه کنفرانس تغییرات اقلیمی از تاریخ امضای موافقت‌نامه پاریس است. ما به ابتکارات شما نیاز داریم تا شاهد همکاری دولت‌ها، بخش خصوصی و افراد عادی برای جلوگیری از تغییرات آب و هوا با راهکارهای چند جانبه بین‌المللی باشیم.

ترامپ بلافاصله پس از انتخاب به عنوان ریاست جمهوری، عضویت آمریکا در موافقت‌نامه تغییرات اقلیمی پاریس را لغو کرد و در مقابل برنامه‌های سازمان ملل برای کاستن از انتشار گازهای گلخانه‌ای و این که تغییرات آب و هوا باعث بدتر شدن وضعیت اقتصادی خواهد شد، به مخالفت پرداخت.

کاخ سفید ترامپ می‌گوید: سازمان ملل در مورد تاثیرات تغییرات آب و هوا و روش‌های مدل‌سازی زیاده‌روی کرده است.

کد خبر 424426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha