رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجادر خصوص بکارگیری سربازان در نزدیکترین مکان به محل سکونت خود، گفت: تلاش می‌کنیم سربازان وظیفه را در نزدیکترین مکان به محل زندگی آنها بکارگیری کنیم.

در این مورد نرم افزار خاصی نیز تعریف شده است که توسط این نرم‌افزار بر اساس نیازهای نیروهای مسلح افراد را تقسیم می‌کنیم.

سردار محمدجواد زاده‌کمند در  مرکز نظارت همگانی ناجا (197) در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص استفاده از تخصص سربازان مشمول گفت: این موضوع یکی از مسایل مهم و اساسی است که مورد نظر مسئولان نظامی و انتظامی بوده و همواره تلاش می‌کنیم تا از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌‌ها و متخصصانی که به خدمت اعزام می‌شوند متناسب با تخصص‌های خودشان استفاده کنیم.

وی گفت: موضوع استفاده از سربازان متخصص در تخصص‌های خود به عنوان سیاست‌ کلی نیروهای مسلح ابلاغ شده است و همه تلاش می‌کنیم در حد امکان این امر محقق شود.
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: در حال حاضر بخش اعظمی از متخصصانی که وارد خدمت می‌شوند در رشته تخصصی خودشان بکارگیری می‌شوند و اگر مواردی بوده که به شکل غیر تخصصی به کارگیری شده  در صورت انعکاس ، قابل پیگیری است.

وی ادامه داد: اجرای این سیاست ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح است و نیروهای مسلح تلاش می‌کنند تا این موضوع به طور کامل محقق شود.

وی در خصوص افزایش حقوق سربازان گفت: مصوبه‌ای را در مورد افزایش حقوق سربازان داشتیم که سال گذشته به دلیل محدودیت در تامین منابع 25 درصد این مصوبه عملیاتی شد و قولهایی داده شده تا امسال هم بخش دیگری از این مصوبه عملیاتی شود.

 بیمه سربازان

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص بیمه سربازان گفت: هم اکنون تمامی سربازانی‌ که وارد خدمت می‌شوند، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند که این موضوع در مورد سربازان متاهل شامل بیمه شدن همسران آنها نیز می شود.

وی در خصوص بکارگیری سربازان در مراکز دولتی گفت: بخشی از سربازان برابر امریه در اختیار وزارتخانه‌ها قرار می‌گیرند که این رقم نیز زیاد نیست و افزایش آن جزء اختیارات ستاد کل نیروهای مسلح است، ولی اولویت با تامین سربازان وظیفه نیروهای مسلح، نظامی و انتظامی است.

کارت‌های جعلی

 زاده‌کمند گفت: طی 9 ماه ابتدایی سال جاری، 486 نفر جاعل کارت پایان خدمت دستگیر شدند که از این تعداد، 481 نفر غیرنظامی هستند.

 رئیس سازمان وظیفه عمومی با بیان اینکه 481 نفر از دستگیر شدگان افراد شخصی هستند، گفت: حدود 900 نفر که از معافیت جعلی استفاده کرده بودند شناسایی شدند.
سردار زاده کمند با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای کاهش جعل کارت معافیت ،تصریح کرد: کارشناسان سازمان وظیفه عمومی به محض مشاهده کارت جعلی متوجه جعلی بودن آن
 می شوند و کارت ها به گونه ای نیست که این کارشناسان خبره را فریب دهد.

وی با بیان اینکه کارت های جعلی اعتبار فنی بالایی ندارند،خاطرنشان کرد: کسی سراغ کارت جعلی معافیت از خدمت نرود چرا که دیر یا زود به چنگ قانون خواهد افتاد و به دادگاه معرفی خواهد شد.

رئیس سازمان نظام وظیفه ناجا در خصوص بخشودگی اضافه خدمت سربازان که چندی پیش اعلام شده بود، گفت: بخشیدگی صرفاً مربوط به سه ماه اضافه خدمتی است که در دفترچه اعزام به خدمت درج شده بود ولی آثار تبعی این غیبت‌ها همچنان پابرجا است و کسانی که غیبت داشتند امکان استفاده از تسهیلاتی که برای افراد غیرغایب در نظر گرفته شده را ندارند.

حذف کلمه روانی در کارت معافیت 2جنسیتی‌ها

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از حذف کلمه روانی در کارت معافیت 2جنسیتی‌ها خبرداد. سردار محمدجواد زاده کمند در گفت و گو با خبرگزاری برنا گفت: مشکل قید کلمه روانی در کارت معافیت 2جنسیتی ها به زودی اصلاح و به این افراد معافیت پزشکی اعطا می شود.

وی در خصوص معافیت‌هایی که در حال حاضر اعمال می‌شود نیز گفت: در حال حاضر معافیت پزشکی، کفالت، تحصیلی، مواد خاص (مانند عنایات رهبری) و معافیت معلولان به کسانی که پدر، مادر و یا همسر معلول دارند و افرادی که 2 فرزند معلول در خانواده شان دارند داده می شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: با توجه به رشد ظرفیت دانشگاه های کشور، دریافت معافیت تحصیلی بیشترین میزان را در میان معافیت ها دارد و پس از آن معافیت پزشکی در رتبه دوم قرار دارد.

تا پیش از این 2جنسیتی‌ها با تبصره‌ بیماران اعصاب و روان معاف می‌ شدند که این امر مشکلات زیادی را برایشان در جامعه و به‌ویژه هنگام اشتغال به همراه داشت.

کد خبر 42363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز