سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسوولان حوزه سازمان وظیفه عمومی، نحوه برخورداری از تسهیلات این سازمان برای سفرهای دانشجویی را اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، در این نشست که در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد، سرهنگ صباغیان معاونت مشمولان و معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی درباره معافیت تحصیلی برای مشمولان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور گفت: افرادی که در داخل کشور مشغول به تحصیل هستند شش ماه پس از فراغت از تحصیل فرصت دارند تا در آزمون مقطع بعدی شرکت کنند.

 این دوره برای آن دسته از افرادی که بورس می‌شوند و از دانشگاه خارجی که مورد تأیید وزارت علوم باشد، پذیرش می‌گیرند، لحاظ نمی‌شود و اگر غیبت نداشته باشند با درخواست وزارت علوم برای این گروه هم معافیت تحصیلی صادر می‌شود.

وی با اشاره به مقررات جاری در باره سفرهای علمی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، در باره امکان خروج از کشور دانشجویان ترم‌های نهایی مقطع کارشناسی برای سفرهای علمی، فرهنگی و گرفتن پذیرش تحصیل از دانشگاه‌های خارج از کشور، این امر را منوط به معرفی دانشگاه و گذاشتن ودیعه‌ای دانست که در قبال صدور مجوز خروج گرفته می‌شود.

وی همچنین به امکان سفرهای زیارتی برای دانشجویان مقطع کارشناسی با ارائه نامه از طرف دانشگاه و گرفته ودیعه و ضمانت کافی اشاره کرد.

امیرصادقی مشاور عالی ریاست سازمان وظیفه عمومی نیز درباره استفاده از امریه و معافیت کفالت، رسیدگی به درخواست معافیت کفالت در حین استفاده از معافیت تحصیلی، را امکان پذیر دانست اما اضافه کرد: به پرونده‌های معافیت پزشکی همزمان با تحصیل رسیدگی نخواهد شد و دانشجویانی که می‌خواهند از این امکان استفاده کنند باید بعد از فراغت از تحصیل پرونده خود را پیگیری نمایند.

گفتنی است، این نشست به همت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تهران برگزار شد.

کد خبر 21466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز