همشهری آنلاین: در چارچوب تدابیر اتخاذ شده از سوی ستادکل نیروهای مسلح دانشجویان برتر دوره دکتری طی شرایط ویژه‌ای کارت پایان خدمت دریافت می‌کنند.

 به گزارش روابط عمومی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، به نقل از معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح: دکتر عباس علی‌آبادی رئیس بنیاد نخبگان نیروهای مسلح با اعلام این خبر دربارة جزئیات آن گفت: نیروهای مسلح به دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی با اولویت دانشجویان دوره دکتری که پایان نامه‌های خود را در موضوع‌‌های مورد نیاز نیروهای مسلح ستاد کل، ارتش، سپاه، بسیج، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی انتخاب و به پایان برسانند، پس از طی دورة آموزش نظامی، کارت پایان خدمت اعطا خواهند نمود.

وی گفت: کلیات این طرح به تصویب رسیده و آیین‌نامه‌ها و دستور‌العملهای اجرای آزمایشی آن نیز با همکاری نیروهای مسلح، وزارت علوم و دانشگاههای عمده در دست تهیه  تکمیل است.

رئیس بنیاد نخبگان نیروهای مسلح پیرامون اهداف و لزوم تسریع در روند خودکفائی گفت: بر اساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، آیین‌نامة تعمیق ارتباطات صنایع دفاعی و دانشگاهها تدوین شده است که هدف از آن، تسریع روند خودکفایی علمی و صنعتی در کشور و تأمین نیازمندی‌های نیروهای مسلح است.

وی‌ افزود:طبق این طرح، نیروهای مسلح، نیازمندی های علمی و کاربردی خود را به دانشگاهها و مراکز پژوهشی اعلام و در تأمین تجهیزات آزمایشگاهی و وسایل کمک آموزشی به دانشگاهها کمک می‌کنند. همچنین امکان بهره‌برداری اساتید و دانشجویان را از امکانات آزمایشگاهی و فراهم نموده و با ایجاد سازوکارهای پژوهشی و برگزاری کنفرانس‌های علمی با حضور صنعت‌گران و دانشجویان و محققان و از همه مهم‌تر استفاده از فرصت خدمت مقدس سربازی برای دانشجویان مشمول، شرایط را برای هرچه بیشتر لازم را برای هرچه پویاتر کردن دوره‌های تحصیلات تکمیلی و استفاده از حداکثر ظرفیت‌های علمی کشور در راستای تأمین نیازهای ملی را بیش از پیش فراهم می‌کنند.

علی آبادی در زمینة همکاری متقابل دانشگاهها و مراکز گفت:در مقابل، دانشگاهها و مراکز پژوهشی و آموزش عالی نیز، در تعیین عنوان پایان‌نامه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی اولویت را به نیازهای اعلام شده نیروهای مسلح خواهند داد، در چارچوب این طرح کارگروههای علمی ویژه در دانشگاهها تشکیل شده و دستاوردهای علمی آنها در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول در پایان گفت:برای اجرایی شدن این طرح، هیأت عالی همکاری های فنی تحقیقاتی نیروهای مسلح و دانشگاهها تشکیل شده و قرار است زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانشگاهها از سوی نهادهای مسئول در نیرو‌های مسلح تجهیز و تقویت شوند.

گفتنی است: از ابتدای سال جاری که بنیاد نخبگان نیروهای مسلح تشکیل شده است، دود 500 نفر جهت اخذ پروژه‌ از طرف بنیاد ملی نخبگان کشور معرفی شده است. از این تعداد 35 درصد از آنها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، 50 درصد کارشناسی و 15 درصد پایین‌تر از کارشناسی می باشند که بخشی از آنها به سازمانهای دولتی و بخش دیگر، در نیروهای مسلح به منظور اجرای پروژه‌های تحقیقاتی واگذار شده‌اند. 

کد خبر 43538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز