یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

حمید هامون: انیمیشن «شیرشاه»، محصول سال ۱۹۹۴ میلادی در کمپانی والت‌دیزنی، بیش از دو دهه است که از محبوب‌ترین انیمیشن‌های دنیاست.

دوباره شیرشاه

این انیمیشن که داستان یک بچهشیر یتیم به نام «سیمبا» و چگونگی بازگشت او به پادشاهی جنگل را روایت میکند، در سال ۱۹۹۴ میلادی، با بودجهی ۴۵ میلیون دلار ساخته شد و در نمایش جهانی بیش از ۹۸۷ میلیون دلار فروش کرد.

حالا و در ادامهی روند بازسازی انیمیشنهای کلاسیک والتدیزنی به صورت فیلم زنده، اینبار شیرشاه را با کارگردانی «جان فاوْرو» برای نمایش در تابستان آینده آماده شده است.

جان فاورو، کارگردان ۵۲سالهی آمریکایی، پیش از این خالق آثاری چون «اِلف»، «سرآشپز»، «مرد آهنی ۱» و «مرد آهنی ۲» بوده و در همین پروژهی بازسازی انیمیشنهای کلاسیک والتدیزنی به صورت فیلم زنده، پیش از این و در سال ۲۰۱۶ میلادی، انیمیشن «کتاب جنگل» را به فیلم زنده تبدیل کرده بود.

گفتنی است پیش از این و در سالهای اخیر، کمپانی دیزنی انیمیشنهای کلاسیک «آلیس در سرزمین عجایب»، «سیندرلا»، «کتاب جنگل»، «دیو و دلبر» و «کریستوفر رابین» را به فیلم زنده تبدیل کرده و قرار است تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی، فیلمهای زندهی انیمیشنهای خاطرهانگیز «دامبو»، «علاءالدین»، «شیرشاه»، «بانو و ولگرد»، «مولان» و «لیلو و استیچ» نیز به روی پردهی سینماها بیایند.

دوچرخه‌ی شماره‌ی 946

دوچرخه‌ی شماره‌ی 946

دوچرخه‌ی شماره‌ی 946

دوچرخه‌ی شماره‌ی 946

دوچرخه‌ی شماره‌ی 946

دوچرخه‌ی شماره‌ی 946

کد خبر 423575

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha