دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

قیمت طلا و نفت تحت تاثیر تخفیف‌های موقت150 میلیارد دلاری مالیاتی در اقتصاد آمریکا رو به کاهش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت هر‌اونس طلا و در نخستین روز از معاملات بازار از 90/881 دلار در روز جمعه به 25/878 دلار کاهش یافت.

افزایش مداوم ارزش دلار در برابر دیگر ارزها از اواخر‌هفته گذشته و هفته جاری موجب کاهش تقاضا برای خرید طلا شده است. رشد مداوم و بی‌سابقه دلار در چند روز پیاپی و انتظار بازار به تاثیر سیاست‌های مالیاتی جدید در آمریکا موجب تاثیر بر‌بازار طلا شد.

هر‌اونس طلا اوایل هفته گذشته تا914 دلار نیز افزایش یافت و برخی دست‌اندر‌کاران بازار پیش‌بینی می‌کردند با ادامه روند جاری در اقتصاد آمریکا قیمت آن به 1000 دلار نیز برسد.

با وجود  افزایش امید به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا به دلیل نگرانی از کاهش رشد اقتصادی این کشور‌، قیمت نفت روند رو‌به‌کاهش داشت و هر بشکه نفت خام سبک آمریکا دیروز 60/89 دلار و نفت برنت دریای شمال 75/88 دلار معامله شد.

در‌پی درخواست جورج بوش، رئیس جمهوری آمریکا در سفر اخیر خود به منطقه از مقامات سعودی برای کنترل قیمت نفت و افزایش تولید، علی النعیمی، وزیرنفت عربستان سعودی  اعلام کرد این کشور توان افزایش تولید دارد ولی این امر زمانی عملی خواهد شد که بازار نفت نیاز داشته باشد.

علاوه براین برخی دیگر اعضای اوپک نیز اعلام کردند این سازمان ضرورتی برای افزایش تولید نفت نمی بیند.

با وجود  این اظهارات وزیر نفت امارات متحده عربی پس از دیدار با ساموئل بودمن وزیر‌انرژی آمریکا اعلام کرد: اعضای اوپک در اجلاس آینده که اول فوریه مصادف با جمعه 12 بهمن در وین برگزار‌ می‌شود همه احتمالات را بررسی خواهند کرد.

بودمن پیش از این به عربستان سعودی نیز سفر‌کرده بود.

کد خبر 42312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز