همشهری آنلاین: بهای نفت خام در بازار آسیا، پیش از ظهر دوشنبه 14 ژانویه 2008 برابر با 24 دی 86، به ازای هر بشکه 92 دلار ثابت ماند.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بهای نفت خام سبک شیرین پایه بورس نیویورک برای تحویل در ماه فوریه، در معاملات الکترونیک صبح دوشنبه 14 ژانویه 2008، در سنگاپور با یک سنت کاهش به هر بشکه 92 دلار و 68 سنت رسید.

بهای این نوع نفت در جریان معاملات الکترونیک تا حد بشکه‌ای 92 دلار و 41 سنت نیز پایین آمد.

بهای نفت خام برنت برای تحویل در ماه فوریه 23 سنت افزایش یافت و این نوع نفت خام با بهای بشکه ای 91 دلار و 30 سنت داد و ستد شد.

بهای نفت در بازارهای جهانی به دلیل نگرانی از رکود اقتصادی در آمریکا و کاهش تقاضای انرژی، کاهش یافته بود. سرمایه‌گذارهای بخش انرژی همچنان تمرکز خود را بر گزارش اخیر ایجاد شغل در آمریکا قرار داده‌اند که حاکی از ایجاد دشواری‌هایی در اقتصاد آمریکا بود.

ویکتور شام، تحلیلگر انرژی در موسسه «پوروین اند گرتز» در سنگاپور، گفت: تهدید کاهش رشد اقتصادی آمریکا همچنان بر بازار نفت تاثیر دارد.

وی افزود: نگرانی از وضعیت اقتصادی آمریکا موضوع‌های دیگر را از قبیل نگرانی از کاهش تولید نفت نیجریه یا نگرانی‌های موجود در مورد ایران، تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

این تحلیلگر نفتی اظهار داشت: در گذشته سخنان شدید مقام‌های آمریکایی در باره ایران بر بازار نفت تاثیر می‌گذاشت، اما این‌بار اظهارات تازه جرج بوش، رئیس جمهوری آمریکا، هیچ تاثیری بر بازار نفت نداشت و این نشان می‌دهد که بازار نفت توجه اصلی خود را به نگرانی گسترده از تهدید کاهش رشد اقتصادی آمریکا قرار داده است.

بهای نفت خام پایه بورس نیویورک در پایان معاملات جمعه شب نیویورک با یک دلار و 2 سنت کاهش به بشکه‌ای 92 دلار و 69 سنت رسیده بود.

کد خبر 41719

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز