همشهری آنلاین: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مصرف پروتئین بیشتر موجب کاهش ریسک ناتوانی در سالمندان شده و به آنها کمک می‌کند تا به مدت طولانی‌تری زندگی مستقل داشته باشند.

تاثير مصرف پروتئين بيشتر بر كاهش ناتواني سالمندان

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان دانشگاه نیوکاسل بریتانیا، پروتئین رژیم غذایی روند از بین رفتن توده‌های عضلانی را با افزایش سن کُند می‌کند و در نتیجه سالمندان توانایی انجام کارهای روزمره‌شان حفظ می‌شود.

«نانو مندونکا»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «یافته‌های ما از باور فعلی در مورد افزایش مصرف روزانه پروتئین پیشنهادی برای داشتن دوره سالمندی سالم و فعال دفاع می‌کند.»

در این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۷۰۰ نفر را در دو شهر بریتانیا بررسی کردند. این افراد درسال ۲۰۰۶، ۸۵ ساله بودند. بیش از یک چهارم (۲۸ درصد) آنها کمتر از میزان مجاز توصیه شده پروتئین مصرف می‌کردند.

محققان در طول مدت ۵ سال پیگیری وضعیت این افراد دریافتند شرکت کنندگانی که در شروع مطالعه، پروتئین بیشتری مصرف می‌کردند در مقایسه با افرادی که پروتئین کمتری مصرف کرده بودند، کمتر دچار ناتوانی شده بودند.

به گفته مندونکا، افراد بزرگسال مسن باید به ازای هر ۰.۹۹ کیلوگرم وزن بدن‌شان، ۱ گرم پروتئین مصرف کنند. بدین معنا که، یک فرد با وزن ۷۲.۵ کیلوگرم نیاز به مصرف حدود ۵۸ گرم پروتئین در روز دارد. مصرف یک وعده مرغ به میزان یک کیلوگرم حاوی حدود ۳۱ گرم پروتئین است.

منابع خوب پروتئین شامل گوشت، ماهی، تخم مرغ، محصولات لبنی، حبوبات، و مغزی‌جات آجیلی است.

کد خبر 423059
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha