همشهری آنلاین: رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: در حال حاضر ۶ هزار نفر در ایران سن بالای ۱۰۰ سال دارند که تعداد زن و مردآنها مساوی و ۵۰ به ۵۰ است.

سالمندی

به گزارش ایرنا از بهزیستی استان تهران، محسن سلمان‌نژاد در این خصوص توضیح داد: سالانه 700 هزار سالمند به جمعیت سالمندی کشور اضافه می‌شود و در تهران نیز یک میلیون و 300 هزار سالمند وجود دارد. همچنین تعداد افراد بالای 80 سال در کشور به بالای یک میلیون نفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: سالمندی در کشورهای پیشرفته بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد؛ البته در رتبه‌بندی کشورها در حوزه سالمندی شاهد هستیم کشورهایی که رتبه اقتصادی خوبی ندارند، جایگاه مناسبی را در رتبه ارائه خدمات به سالمندان کسب کرده‌اند. به طور مثال می‌توان به کشور بولیوی و کشورهای غرب آسیا در این زمینه اشاره کرد.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: هنگامی که از سالمندان آینده صحبت می‌کنیم یعنی وضعیت جوانان فعلی در آینده را مدنظر داریم و در واقع باید بتوانیم شرایط خوبی را برای امروز جامعه نیز فراهم کنیم.

سلمان نژاد افزود: در کشور تعداد بیماران سالمند زیاد است و به دلیل این است که این افراد در سنین جوانی مسائلی را رعایت نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی بنیاد فرزانگان با همکاری سازمان‌های غیردولتی فعال در حوزه سالمندی یکی دیگر از اقدامات دبیرخانه شورای ملی سالمندان است که در این زمینه نیز در آینده از ظرفیت این سازمان‌ها استفاده خواهد شد.

سلمان نژاد تاکید کرد: سالمندی بیماری نیست و در واقع تغییرات فیزیولوژیک است؛ البته سالمندی محدودیت‌هایی را نیز ایجاد می‌کند و کشورهای پیشرفته نیز دغدغه بسیاری را در حوزه سالمندان دارند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان خاطرنشان کرد: باید دیدگاه خود را در حوزه سالمندی تغییر دهیم؛ چرا که بر اساس برآوردها در سال 2050 تعداد سالمندان به بیشتر از جمعیت 15 سال می‌رسد و دنیا به سمت پیری حرکت می‌کند.

سلمان‌نژاد یادآور شد: در کشورهای توسعه یافته، سالمندان کشور را می‌چرخانند.

کد خبر 417798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha