همشهری‌آنلاین: سرپرست مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رئیس فرهنگ‌سرای امید از صدور کارت منزلت برای سالمندان بالای ۶۵ سال شهر تهران در این فرهنگ‌سرا خبر داد و گفت: افرادی که کارت منزلت دریافت می‌کنند، می‌توانند از سالن‌های سینما و کلاس‌های آموزشی همه فرهنگ‌سراها به صورت رایگان استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، مرضیه خسروی سرپرست مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رئیس فرهنگ‌سرای امید افزود: عضویت رایگان در شبکه یکپارچه کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و عضویت رایگان در فعالیت‌های تخصصی فرهنگ‌سرای امید در حوزه سالمندان مانند گروه کر، کانون نمایش، کانون جهاندیدگان و... از دیگر مزایای کارت منزلت است. نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری و ۳۳ موزه شهر تهران نیز به صورت رایگان میزبان سالمندان دارای کارت منزلت هستند.

رئیس فرهنگ‌سرای امید با اشاره به امکانات دیگر کارت منزلت عنوان کرد: استفاده رایگان از سالن‌های ورزشی برای دارندگان کارت منزلت فقط در منطقه محل سکونت امکان‌پذیر است و امکانات حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس نیز با ۹۰ درصد تخفیف فراهم شده است، به گونه‌ای که سالمندان فقط با پرداخت هزینه اولیه کارت، یک کارت اعتباری با مبلغ ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

خسروی ادامه داد: سایت manzelat.farhangihonari.ir امکان ثبت‌نام به صورت اینترنتی را فراهم کرده است و متقاضیان در این سایت می‌توانند از شرایط ثبت نام مطلع شوند و پیگیری ثبت نام خود را از این طریق انجام دهند. همچنین از آنجایی که ممکن است برخی از سالمندان به ثبت‌نام از طریق اینترنت تمایل نداشته باشند، امکان ثبت‌نام با مراجعه به اداره‌هاي پست شهر تهران نیز فراهم شده است.

او در پایان گفت: در تلاش هستیم خدمات دیگری را برای دارندگان کارت‌های منزلت فراهم کنیم. در همین راستا با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعامل‌هايی داشته‌ایم و با چند فضای گردشگری در حال مذاکره هستیم. امیدوارم بتوانیم خدمات غنی‌تری ارائه دهیم تا از فصول آینده سالمندان بهره بیشتری از کارت منزلت ببرند.

کد خبر 412189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha