همشهری آنلاین: رئیس مرکزمدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: ۸ هزار و ۶۰۰ نفر درفهرست انتظار پیوند کلیه هستند.

رييس مركز پيوند وزارت بهداشت

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی شادنوش، در جشن حمایت از بیماران کلیوی افزود: فرهنگ اهدا باید بیش از آن چیزی که هست در ایران ترویج شود و این مهم با همکاری رسانه‌ها امکان‌پذیر است.

او در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته درنظراست،  حدود سه  هزار دستگاه دیالیز ظرف سه سال آینده به چرخه دیالیز کشور،  افزوده شود.

رئیس مرکزمدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: با بازدیدهایی که ازبخش دیالیز بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد مشاهده می‌شود که متاسفانه بسیاری از بیماران هیچ اطلاعی  از دیالیز صفاقی ندارند. به همین دلیل این نوع دیالیز باید به خوبی به مردم و بیماران معرفی شود.

او افزود: از آنجا که وضعیت گرایش بیماران دیالیزی به استفاده از دیالیز صفاقی مناسب نیست،  درنظر گرفته شده  است با فرهنگ‌سازی و آموزش تا  سه سال آینده بتوانیم آمار دیالیز صفاقی کشور را به  حدود ۶ هزار دیالیز برسانیم که البته این امر  با همکاری تمام پزشکان، میسر خواهد شد.

شادنوش  تاکید کرد: مساله فلوشیب پیوند خیلی کم‌رنگ شده است که یکی از دلایل آن نبود تعرفه  برای آن‌ها است، در این خصوص جلسه ای با بیمه‌ها داشته ایم و امیدواریم که درآینده نزدیک،   به  نتایج مثبتی برسیم.  

کد خبر 422889
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha