سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرپرست اداره حفاظت محیط زیست زهک گفت: یک قطعه لک‌لک سیاه کمیاب توسط محیط‌بانان شهرستان زهک مشاهده شد.

39e

به گزارش ایسنا، حامد شهرکی گفت: در جریان گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست این اداره، یک قطعه لک‌لک سیاه در منطقه چاه نیمه‌های زهک مشاهده شد.

وی بیان کرد: لک‌لک سیاه پرنده‌ای است به طول حدوداً 95 سانتی‌متر، دارای پر و بال سیاه براق، آبزی است و به واسطه سر، گردن و پشت سیاهش، کاملا از حاجی لک‌لک‌ها متمایز است. منقار و پاهایش بلند و قرمز رنگ است. در پرنده جوان، منقار و پاها سبز رنگ است. زیر تنه کاملاً سفید، سر و پشتش سیاه با جلای بنفش و سبز و چشمانش قهوه‌ای رنگ است. نر و ماده همشکل‌اند. عمدتاً از ماهی و گاهی از حشرات، ملخ‌ها، سمندرها و نیز از جوندگان و پستانداران کوچک، مارها و مارمولک‌ها تغذیه می‌کند.

وی اظهار کرد: لک‌لک سیاه از جمله پرندگان کمیاب ایران است. این پرنده در نواحی آب‌های شور و شیرین، رودخانه‌های کم‌عمق با ساحل شنی، کانال‌ها، جزایر، اراضی سیلاب‌گیر و نواحی پر درخت کنار دریاچه‌ها به سر برده و معمولاً روی درختان آشیانه می‌سازد. لک‌لک سیاه پرنده‌ای تک زی و دیر انس است که به تنهایی یا دسته جمعی مهاجرت می‌کند.

شهرکی خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته نیز محیط‌بانان شهرستان نیکشهر حضور این پرنده را در آب‌بندهای خاکی این شهرستان ثبت کرده‌اند.

کد خبر 422495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha