شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی از مشاهده بیش از ۶هزار فلامینگو در پارک ملی دریاچه ارومیه خبر داد.

فلامینگو

آنطور كه اميد يوسفي به ايرنا گفته است، اين فلامينگوها طبق روال سال‌هاي گذشته در محدوده ضلع غربي پارك ملي درياچه اروميه، ضلع جنوبي جاده شهيد كلانتري و در حوالي مصب رودخانه نازلو مشاهده شده‌اند. يوسفي مي‌گويد: نيمه باتلاقي اراضي محدوده ضلع غربي پارك ملي درياچه اروميه و شسته‌شدن نمك‌هاي سطحي درياچه بر اثر نزولات جوي و وجود موجودات ريز ميكروسكوپي به‌عنوان غذاي اين پرنده عامل اصلي حضور پرنده فلامينگو در پارك ملي درياچه اروميه است.

رئيس اداره نظارت بر حيات وحش اداره كل حفاظت محيط‌زيست آذربايجان غربي گفت: تعدادي از تخم‌هاي اين پرندگان نيز در محل يافت شده كه نشان‌دهنده جوجه‌آوري پرندگان در محدوده يادشده طي سال‌جاري بوده است. وي افزود: سواحل پارك ملي درياچه اروميه مكاني مناسب براي زمستان‌گذراني فلامينگوها و جوجه‌آوري آنها به‌شمار مي‌رود به‌گونه‌اي كه در زمستان گذشته حدود 20هزار قطعه از اين پرندگان در اين زيست‌بوم فرود آمدند.

يوسفي بيان كرد: مردم محلي در راستاي ميزباني از اين گونه پرنده و ايجاد محيطي امن براي زمستان‌گذراني آنها همكاري‌هاي مطلوبي با محيط‌زيست دارند.

فلامينگو پرنده‌اي با پاهاي دراز و منقاري منحني و گردني بلند و خميده، با بدني بسيار كشيده و پر و بالي به رنگ‌هاي سفيد و صورتي است. اين پرنده به آرامي راه مي‌رود و سر و منقار خود را در آب كم‌عمق فرو برده و تغذيه مي‌كند. فلامينگوها از 90سانتي‌متر تا يك و نيم متر بلندي دارند و بيشتر از حلزون و گياهان آبي تغذيه كرده و به‌صورت دسته‌جمعي و در دسته‌هاي چند هزار تايي زندگي و مهاجرت مي‌كنند. در سال‌هاي اخير به‌علت بحران خشكسالي در درياچه اروميه اكثر تالاب‌هاي اقماري اين درياچه پذيراي اين پرندگان زيباست.

کد خبر 312068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha