مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۶:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس توافقنامه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و شرکت آب و فاضلاب مخازن اضطراری آب در تهران احداث می‌شود.

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و شرکت آب و فاضلاب شهر تهران با هدف توانمند‌سازی مدیریت بحران آب شهر تهران و هماهنگی و تسریع در تامین تجهیزات و مدیریت اجرای آب اضطراری مورد نیاز شهر تهران، توافقنامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر اساس این توافقنامه، طرفین در بررسی، مطالعه و تدوین راهبردهای استراتژیک در عرصه های مدیریت بحران آب شهر تهران، برنامه ریزی و همکاری در جهت توسعه، گسترش و تکمیل پروژه تامین آب اضطراری شهر تهران و برنامه ریزی و هماهنگی در طرح ایمن سازی شبکه آب شهر تهران در برابر زلزله، مشارکت و همکاری دو جانبه خواهند داشت.

مبادله اطلاعات فنی و تخصصی و مطالعاتی با محوریت مدیریت بحران آب شهر تهران، مشارکت و همکاری در تامین و خرید تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز جهت تامین بخشی از آب اضطراری شهر تهران در زمان بحران، آموزش و ارتقای مهارت‌های تخصصی مدیریت بحران آب و برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت مدیریت بحران آب شهر تهران از جمله دیگر موضوعات مورد توافق به شمار می‌آید.

بر همین اساس کمیته مشترکی متشکل از نمایندگان طرفین تشکیل و به برنامه‌ریزی در جهت همکاری‌های اجرایی با محوریت توانمند‌سازی مدیریت بحران آب شهر تهران خواهد پرداخت.

در این توافقنامنه اشاره شده است که مخازن اضطراری آب شهر تهران با مشارکت و دریافت نظرات  کارشناسان دو طرف احداث و مورد بهره برداری مشترک قرار خواهد گرفت.

همکاری و مشارکت در مبادله اطلاعات، داده‌ها و نقشه‌ها و نیز هماهنگی در خصوص طرح‌های مطالعاتی و اجرایی حوزه مدیریت بحران آب شهر تهران از جمله طرح مقاوم‌سازی شبکه آب‌رسانی شهر تهران، بخشی از تعهدات مشترک طرفین است.

بر اساس این گزارش در نشست امضای این توافقنامه که با حضور روسا و مدیران هر دو نهاد برگزار شد، دکتر مازیار حسینی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به ضرورت همکاری و تعامل بیشتر سازمان‌ها و نهادهای مدیریت شهری با یکدیگر برای ارتقای کیفیت خدمات به شهروندان تهرانی اشاره کرد و گفت: با توجه به آنکه طرح‌های مدیریت شهری در تهران همواره به عنوان الگو مورد استفاده سایر شهرهای کشور قرار می‌گیرد باید به اهمیت و ابعاد ملی این طرح‌ها توجه و با برنامه مشخص و دقیق حرکت کرد.

وی تاکید کرد که جهت دستیابی به مدیریت یکپارچه شهری، سازمان‌ها و نهادها چاره‌ای جز همکاری با یکدیگر ندارند و در حوزه مدیریت بحران باید اولویت‌بندی در شناخت مخاطرات و پیش‌بینی موضوع و چارچوب فعالیت‌های مشترک مورد توجه قرار گیرد.

همچنین مهندس حسین نیاز آذری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران به ایجاد مرکز مدیریت بحران آب در این شرکت اشاره کرد و گفت: با توجه به تهدید‌هایی چون مخاطرات زلزله، دوره های کم آبی و خشک سالی، حوادث ناشی از نشت گاز کلر، تغییرات شدید دما، آتش سوزی و حوادث ناشی از کار ایجاد این مرکز جهت برنامه ریزی در حوزه‌های پیشگیری، آمادگی و مقابله ضروری بود.

وی افزود: ایمن‌سازی در بخش تاسیسات، ساختمان‌ها و ایمنی عملیات امداد و نجات و تامین تجهیزات امدادگران مورد توجه قرار گرفته است.

وی در عین حال تامین ذخیره آب اضطراری در شهر تهران و مقاوم سازی شبکه آب را با اهمیت توصیف کرد و گفت: مصرف آب در تهران با مصرف آب 15 استان کشور برابر است اما با مشکلاتی چون عدم رعایت حریم شبکه آبرسانی توسط نهادهای دیگر مدیریت شهری، پایین بودن تعرفه‌ها  و قدیمی بودن شبکه انتقال آب مواجه‌ایم.

وی تاکید کرد که برخورداری از تانکر ثابت و سیار آب و ذخیره آب اضطراری برای خدمات‌رسانی در شرایط رویارویی با بحران‌ها ضروری است.

کد خبر 42240

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز