همشهری آنلاین: منابع سوری تاکید کردند یک مقام بلندپایه اماراتی که گمان می رود شیخ طحنون بن زاید مشاور امنیت ملی امارات باشد در چند روز گذشته پنهانی از دمشق دیدن کرده است.

نقشه سوريه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما پایگاه خبری اینترنتی الخلیج الجدید نوشت: این منابع اعلام کردند شیخ طحنون بن زاید حامل نامه ای از مقامات امارات درمورد بازگشایی سفارت ابوظبی در سوریه بود.

منابع سوری تصریح کردند تعمیر ساختمان سفارت ابوظبی در دمشق رو به پایان است و تا سه هفته دیگر به طور رسمی بازگشایی می شود.

تعمیرات ساختمان سفارت ابوظبی در دمشق از بیش از یک ماه پیش آغاز شده است. بنابر اعلام منابع سوری، به کارکنان محلی سفارت ابوظبی اطلاع داده شده است از ابتدای هفته آینده طبق معمول در محل کار خود حاضر شوند.

بنابراین گزارش، تماس سری بین امارات و دولت سوریه در پنج سال گذشته، هیچگاه قطع نشده است. این تماس در سطح عالی بین دو کشور ادامه داشته و کنسولگری سوریه در ابوظبی به فعالیت خود در تمدید گذرنامه کارکنان سوری که در امارات فعالند، ادامه داده است.

در همین حال پایگاه لبنانی "لیبانون دیبیت" چهارشنبه نوشت: همزمان با انتشار خبرهایی درباره قصد امارات برای بازگشایی سفارت خود در دمشق، برخی شرکت های مسافرتی اماراتی پیشنهادهایی برای دادن روادید گردشگری کوتاه مدت به سوریها داده اند، پیشنهادهایی که تضمین شده توصیف شده اند.

دولت سوریه نیز چندی پیش اعلام کرد سفرهای هوایی دو طرفه بین دو شهر لاذقیه در سوریه و شیخ نشین شارجه در امارات از سر گرفته شده است.

کد خبر 422122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha