همشهری آنلاین: در چهار روز کاری بورس تهران در این هفته شاخص ۵۰ شرکت فعال‌تر در بورس ۸۶ واحد رشد کرد. در این هفته خودرویی‌ها و بانکی‌ها از جمله سهم‌هایی بودند که با رشد قیمت مواجه شدند.

بورس

به گزارش ایسنا، چهارشنبه نهم آبان سال جاری شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در تراز ۱۸۳ هزار و ۳۶۷ واحدی قرار داشت اما با گذشت چهار روز کاری این شاخص توانست ۱۷۳۳ واحد رشد کند و به رقم ۱۸۵ هزار و ۱۰۰ واحد برسد.

همچنین در تاریخ مذکور شاخص آزاد شناور به رقم ۱۹۳ هزار و ۵۱۷ واحدی رسیده بود و تا آخرین روز کاری هفته جاری توانست ۱۵۷۳ واحد رشد کند و رقم ۱۹۵ هزار و ۹۰ واحدی را شاهد باشد.

علاوه بر این شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب ۱۲۴۴ و ۳۶۱۱ واحد رشد کردند و شاخص ۵۰ شرکت فعال‌تر در بورس با ۸۶ واحد رشد به رقم ۸۱۹۰ واحدی رسید.

در روزهایی از معاملات این هفته سهام‌های بانکی و خودرویی توانستند با رشد قیمت مواجه شوند. این سهم‌ها در روزهای گذشته با نوسان قیمت مواجه بودند به طوری‌که در روزهایی با افت نسبتا شدید قیمت مواجه شدند و در مقابل در روزهای دیگر قیمتشان روند صعودی داشت.

ارزش کل معاملات بورس تهران در این هفته به ۳۰ هزار و ۸۸۶ میلیارد ریال رسید. این عدد نسبت با هفته گذشته با ۱۷ درصد رشد همراه بود.

همچنین در این ۴ روز کاری ۵۸۲ هزار و ۲۴۱ بار معامله انجام شد که نسبت به هفته قبل با ۴ نوبت کاهش رو به رو بود.

حجم کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این مدت به ۹ هزار و ۵۴ سهم و اوراق مالی رسید در حالی‌که در هفته گذشته حجم معاملات تا عدد ۸۶۴۵ پیش رفت در نتیجه در هفته جاری حجم معاملات نیز با ۵ درصد رشد مواجه بود.

علاوه بر این‌ها ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس به رقم ۵۴۳ میلیارد ریال رسید در حالی‌که این آمار در مدت مشابه هفته گذشته ۵۶۴ میلیارد ریال بود.

کد خبر 422044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha