در حالی که معاون وزیر کشور و رئیس ستاد تبصره 13 نزدیک به 2 هفته پیش با ادعای مدیریت ضعیف در حمل‌ونقل عمومی، به شدت از شهرداری تهران انتقاد کرد، معاون سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که بازرسی‌های انجام شده حاکی از عملکرد مثبت شهرداری به‌خصوص در حمل‌ونقل و طرح‌های عمرانی است.

17 دی ماه معاون وزیر کشور نامه‌ای به شهردار تهران نوشت که در آن به سیاست‌های شهرداری در حوزه حمل‌ونقل انتقاد شده بود و به گزارش خبرگزاری فارس در نامه آمده بود که با وجود حمایت‌های دولت از شهرداری انتظار می‌رفت شهرداری در حوزه حمل‌و‌نقل عملکرد چشمگیری داشته باشد اما چنین نیست و وضعیت نا بسامان است.

با وجود این، معاون سیاسی‌قضائی سازمان بازرسی کل کشور به خبر گزاری مهر گفت: در حوزه حمل‌ونقل اقدامات شهرداری را مثبت و  رو به جلو می‌دانیم و سازمان بازرسی نیز حساسیت بسیاری نسبت به حوزه‌های مربوط به خدمات مردمی دارد و پیگیر هستیم تا بر اقدامات شهرداری به جد نظارت شود.

معاون سیاسی و قضائی سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه مقوله حمل‌ونقل باید به صورت جامع دیده شود افزود: اگر تمامی بخش‌های سرویس دهنده حمل‌ونقل به صورت منسجم و یکپارچه به مردم خدمت دهند به‌طور حتم می‌توانیم شاهد کاهش چشمگیر معضل ترافیک نیز باشیم.

وی همچنین معتقد است، افزایش سرعت جابه جایی مردم باعث حل مشکل حمل‌ونقل، آلودگی محیط‌زیست و کاهش بد اخلاقی‌ها در جامعه می‌شود.

صفری در ارتباط با روند پیگیری طرح‌های عمرانی شهرداری گفت: استقرار روز شمارها در کنار طرح‌های عمرانی اقدام مثبتی برای بررسی روند کار است و باید گفت شهرداری با این اقدام حتی خود را نیز کنترل می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: با وجود اقدامات و تدابیری که در راستای حل معضل ترافیک اندیشیده شده، اما به یقین حل این معضل هماهنگی بیشتر تمامی دستگاه‌ها را می‌طلبد.

معاون سیاسی و قضائی سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه اقدامات شهرداری با توجه به جایگاه حساس آن به صورت جدی از سوی بازرسان سازمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: موضوع‌های کلان شهرداری را بررسی و به صورت مستمر به شورای شهر و وزارت کشور گزارش می‌کنیم.

نیازمند هماهنگی بیشتر است

از سوی دیگر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران هم در مورد یکی از چالش‌های اخیر حمل‌ونقل شهری گفت: با توجه به مشخص نبودن سهمیه‌ها، برخی آمار و...، تبدیل مسافربران شخصی ساماندهی شده به تاکسی نیازمند هماهنگی بیشتر بین بخش‌های
 مختلف است.

حسین تیموری به تبدیل خودروهای مسافربر ساماندهی شده با عمر کمتر از 7 سال به تاکسی اشاره کرد و افزود: تدارک و برنامه‌ریزی لازم در سازمان تاکسیرانی تهران برای مدیریت مطلوب بر این موضوع صورت گرفته است و تنها مشخص نشدن نهایی برخی مسائل، هماهنگی بیشتر را طلب می‌کند.

او همچنین یادآور شد: برخی آمارها، اطلاعات و سهمیه مربوط به تهران هنوز مشخص نشده است ضمن آنکه موضوع رنگ تاکسی‌ها نیز هنوز مورد توافق نهایی قرار نگرفته است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: رنگ در نظر گرفته شده برای این تاکسی‌ها مانند تاکسی‌های خصوصی سبز است ولی مسئولان تبصره 13خواهان رنگ مشابه تاکسی‌های تاکسیرانی برای مسافربران شخصی شده‌اند.

کد خبر 42121

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز