همشهری آنلاین: مدیرعامل متروی تهران با ارائه توضیحی در مورد آخرین وضعیت افتتاح خطوط ۶ و ۷ مترو تهران از افتتاح ۱۰ کیلومتر از خط ۶ تا پایان آذر خبر داد.

علی امام در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت راه اندازی خطوط ۶ و ۷ مترو با بیان اینکه در تلاش هستیم که با حداقل تأخیر، تا پایان آذرماه ۱۰ کیلومتر از خط ۶ مترو را به مدار بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه حدفاصل دولت آباد تا میدان امام حسین (ع) با ۴ ایستگاه راه اندازی می‌شود،‌ گفت: البته هنوز با محدودیت مالی مواجه هستیم و امیدمان این بود که ۱۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت که از ظرفیت سال ۹۶ باقی مانده بود مورد استفاده قرار گیرد، چرا که ۱۰۰۰ میلیارد تومان این اوراق متعلق به خط ۶ بود.

امام در ادامه افزود: به دلیل آنکه شهرداری تهران نتوانست وثیقه‌های مورد نیاز بانک‌ها را تامین کند، فرصت استفاده از اوراق مشارکت از بین رفت و باید موانع مالی خط ۶ را به گونه‌ای دیگر حل کنیم و امیدواریم تا پایان آذر بتوانیم ۱۰ کیلومتر از خط ۶ را افتتاح کنیم.

وی در مورد راه‌اندازی خط ۷ مترو نیز با بیان اینکه ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته شده متعلق به تجهیز خط ۷ است، گفت: به محض واریز این پول به حساب شهرداری می‌توانیم اقدامات لازم را برای تکمیل این خط انجام دهیم.

مدیرعامل متروی تهران افزود: امیدواریم ظرف مدت سه ماه آینده حدفاصل ایستگاه بسیج تا مهدیه در قسمت شرقی خط ۷ را افتتاح کنیم.

کد خبر 420737

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha