همشهری‌آنلاین: مدیرعامل مترو تهران کمبود منابع مالی را علت تاخیر در افتتاح خطوط ۶ و ۷ عنوان کرد.

مهندس علی امام صبح شنبه 28 مهر در حاشیه مراسم افتتاح نیمه شمالی اتوبان شهید صیاد شیرازی در مورد علت تاخیر در افتتاح خط 6 و 7 مترو گفت: شهرداری تهران در تامین منابع خود با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند و طبیعتا این مسئله بر روی تامین منابع مترو نیز تاثیر گذاشته است.

او با بیان این‌که پیمانکاران خط 6 و 7 مترو پای کار هستند، گفت: در صورت تامین منابع بخش شرقی خط 7 و همچنین نیمه جنوبی خط 6 تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش ایسنا، مهندس امام با بیان این‌که شهرداری مشکل مالی دارد و بر همین اساس نمی‌تواند بودجه کافی به مترو تزریق کند، در مورد انتشار 2000 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو گفت: تاریخ استفاده از این اوراق تا 31 شهریورماه بود و شهرداری توانست نسبت به انتشار 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت اقدام کند.

امام افزود: شهرداری برای انتشار 1300 میلیارد تومان باقی مانده اوراق مشارکت از راه‌های مناسبی برای احقاق آن عمل نکرد و متاسفانه این فرصت از دست رفت، اما 700 میلیارد تومان این اوراق به فروش رفت، اما به دلیل آن‌که در یک حساب واسط قرار دارد هنوز به حساب شهرداری ریخته نشده است.

کد خبر 419556

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha