چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

مقامات امنیتی عراق در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی تدابیر امنیتی را در شهرهای مقدس عراق تشدید کردند.

به گزارش ایرنا، مقامات امنیتی در کربلا، نجف و بغداد از بستن ورودی‌های شهرهای کربلا، نجف اشرف و کاظمین (شمال بغداد) خبر دادند.

سرتیپ قاسم عطا، سخنگوی طرح امنیت بغداد اعلام کرد که تا بعد از آیین‌های عاشورا، ورودی‌های کاظمین، محل مرقدهای امام موسی کاظمع و امام جواد الائمهع به روی وسایل نقلیه بسته است.

وی اضافه کرد که نیروهای نظامی عراق حلقه امنیتی را در اطراف این منطقه ایجاد کرده و از ورود خودرو و موتورسیکلت و دوچرخه به منطقه جلوگیری می‌کنند. عطا همچنین از اعمال مقررات منع وسایل نقلیه در حومه حرمین مطهر امامین در کاظمینع خبر داد.

همزمان استاندار کربلا نیز گفت که مقررات منع تردد وسایل نقلیه در مرکز شهر که محل مرقدهای امام حسینع و عباسع  است، از امروز اعمال می‌شود.

عقیل الخزعلی این طرح را اقدامی پیشگیرانه امنیتی برای جلوگیری از حوادث ناگوار و تسهیل حرکت زائران و هیئت‌های عزاداری به منطقه بین‌الحرمین ذکر کرد.

وی اضافه کرد که بیش از ۲۰هزار نیروی ارتش و پلیس در طرح امنیتی دهه اول محرم شرکت دارند.

از سوی دیگر در نجف اشرف نیز از مشارکت  ۲۴هزار تن از نیروهای پلیس و ارتش در طرح امنیتی ویژه عاشورا در این شهر خبر داده شد.

«عبد الکریم المیاحی» فرمانده پلیس نجف در اظهاراتی گفت که نجف اشرف به سه حلقه امنیتی تقسیم شده و وظایف هریک از نیروها در هریک از این حلقه‌ها مشخص شده است.

وی ادامه داد که مقررات منع تردد خودروها در مرکزشهر محل مرقد امام علیع آغازشده و از ورود خودروهایی که از شهرهای دیگر قصد ورود به داخل شهر دارند، جلوگیری می‌شود.

این اظهارات درحالی است که برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد، که برای اولین بار ازسال  ۱۹۹۱میلادی، تعداد زائران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در آستانه عاشورا در نجف اشرف افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 41981

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز