مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، با بیان این‌که بر برنامه سوم توسعه تمرکز کامل دارم، گفت: مخالف یک برنامه تزئینی و شعاری هستم و حتما در تائید و تصویب برنامه‌ای گام برمی‌داریم که حالت شعاری نداشته باشد.

به گزارش شهرنوشت،سکینه اشرفی در جمع خبرنگاران گفت: سه‌شنبه 24 مهر نخستین روز کاری من در رابطه به برنامه سوم توسعه بود. هم آسیب‌شناسی اعضا شورای شهر در رسانه‌ها را درباره برنامه سوم توسعه دیدم و هم فضایی که توسط شهروندان و صاحبنظران مختلف بررسی شده‌است.

اشرفي اظهار امیدواری کرد که با نظر کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر و نظرهای تخصصی اعضا شورا مواردی که مد نظر است اصلاح یا مواردی که باید، بازنگری شود.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به تدوین برنامه سوم توسعه در یک‌سال گذشته از سوی معاونت برنامه‌ریزی، گفت: شاید بسیاری از دغدغه‌ها و مواردی که در برنامه وجود دارد، در این آسیب‌شناسی‌ها رفع شود. تصمیم بر این است که حتما امسال برنامه سوم در شورای شهر تصویب و سال آینده باید برنامه سوم اجرا شود.

اشرفی با بیان این‌که باید در یک زمان کوتاه‌تر بودجه سال 98 شهر تهران را بررسی و تبیین کنیم، توضیح داد: این برنامه‌هایی است که در 6 ماهه دوم سال با آن روبه‌رو هستیم و تلاشمان را می‌کنیم که با همکاری تمام کارشناسان معاونت، صاحبنظرانی که در تدوین این برنامه نقش داشتند و همین‌طور خود آقای دکتر میرزایی که عهده‌دار تدوین این برنامه بودند و در جلسه معارفه هم قول همکاری دادند، بتوانیم دغدغه های اعضا شورا و مردم را رفع کنیم.

او درباره شرایط کارکنانی که قرارداد مشخصی ندارند هم گفت: موضوع کارکنان را باید بررسی و چالش‌ها را شناسایی کنیم و بعد تصمیم بگیریم که هم منافع عمومی کارکنان فعلی شهرداری حفظ شود و هم کارکنانی که دعوت به خدمت شده‌اند.

اشرفی در پاسخ به این پرسش که مواجهه شما با چالش‌ها و ایرادهای برنامه سوم توسعه چگونه خواهد بود، اظهار کرد: بنده از نظام برنامه‌ریزی دور نیستم و در زمان تدوین برنامه پنجم و ششم کشور در سازمان برنامه بودم. درواقع خود را یک کارشناش برنامه‌ای می‌بینم و در این چند روز بر برنامه سوم توسعه هم تمرکز داشتم.

به گفته معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران؛ به طور قطع با چالشی که درباره برنامه سوم مطرح می‌شود، مواجه نمی‌شویم و قصدمان این است که در راستای اصلاح این برنامه قدم برداریم. امیدواریم برنامه‌ای باشد که مشارکت ذی‌نفعان شهری را تامین کند و همین‌طور یک فهم مشترک بین شهرداری و اعضا شورا در تک تک مواد قانونی این برنامه ایجاد شود.

او ادامه داد: در این صورت است که می‌توانیم این برنامه را به مرحله اجرا بگذاریم. از طرف دیگر مخالف یک برنامه تزئینی و شعاری هستم و حتما در تائید و تصویب برنامه‌ای گام برمی داریم که حالت شعاری نداشته باشد و امکان اجرا در پنج سال آینده در شهر تهران داشته باشد.

کد خبر 419385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha