مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهردار منطقه ۱۳، از رتبه نخست این منطقه در جذب درآمدهای پایدار خبر داد و گفت بدون جذب سرمایه‌های شهروندان نمی‌توان شهر را اداره کرد.

مرتضی رحمان‌زاده در گفت‌وگو با شهرنوشت، اظهار کرد: منطقه 13 نزدیک به هشت ماه است که در میان مناطق 22 گانه رتبه نخست را از نظر عمل به تعهدات درآمدی که شهرداری معین کرده، دارد.

رحمان‌زاده افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و درآمدهای شهرداری که در وضعیت خوبی نیست، در منطقه 13 تصمیم گرفتیم منابع درآمدی پایدار ایجاد کنیم.

شهردار منطقه 13، شفاف‌سازی و از بین بردن واسطه میان شهرداری و شهروندان مهم‌ترین عامل افزایش درآمدهای پایدار این منطقه عنوان کرد و توضیح داد: در نخستین گام، کمیته‌های درآمدی در تمام ناحیه‌های منطقه تشکیل شد تا شهروندان بدون واسطه عوارض خود را پرداخت کنند. با این کار وقت زیادی از شهروندان گرفته نمی‌شود و آنان مستقیما با شهردار در ارتباط هستند.

او با بیان این‌که مردم از ارتباط بی‌واسطه با شهرداری و حضور کمیته‌ها در ناحیه‌ها استقبال کردند، به روش دوم افزایش درآمدهای منطقه 13 اشاره کرد و گفت: کارهای مرتبط به شهرسازی و صدور پروانه بسیار تسهیل شده است. به طوری که به معاون شهرسازی اختیار تام داده شده تا همه مشکلات شهروندان مرتبط با کارهای عمرانی و صدور پروانه و بدون نیاز به استعلام انجام شود.

رحمان‌زاده گفت که درآمدهای حاصل از صدور پروانه در منطقه 13 نزدیک به 2 برابر شده است.

شهردار منطقه 13 جذب سرمایه‌گذار را هم یکی از عوامل افزایش درآمدهای این منطقه بیان کرد و توضیح داد: به دلیل سابقه هشت ساله‌ای که پیش از این در سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری داشتم، به عقیده من بهترین راه جذب درآمدهای پایدار استفاده از ظرفیت‌های شهروندان است.

به گفته او؛ بسیاری از سرمایه‌های مردم را به صورت سرمایه‌گذاری مشارکتی جذب و از روش‌های BOT و BLT استفاده کردیم.

BLT یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری است که درباره ساخت، اجاره و انتقال است. به این صورت که تسهيلات جديد با سرمايه خصوصي ايجاد می شود و بعد از انقضاي مدت اجاره تحت موافقتنامه اجاره، مالکيت و مسئوليت عملياتي آن به مالک اصلی که همان شهرداری است منتقل می‌شود. در سرمایه‌گذاری BOT هم شهرداري زمين خود را به صورت موقت در اختيار سرمايه‌گذار می‌گذارد و كل پروژه توسط سرمايه‌گذار احداث مي‌شود. به مدت معيني، شهرداري و سرمايه گذار از منافع آن بهرمند مي‌شوند و پس از پایان مشاركت، كليه اموال منقول و غير منقول پروژه، در اختيار شهرداري خواهد بود.

رحمان‌زاده با بیان این‌که بدون مشارکت مردم و فقط تکیه به منابع شهرداری، نمی‌توان شهر را اداره کرد گفت: خوشبختانه امروز در منطقه 13 دغدغه درآمدی وجود ندارد و سعی شده تا پروژه‌ها بر اساس مشارکت مردم تعریف شود.

شهردار منطقه 13 گفت: مدیری موفق است که درآمدهای پایدار برای شهرداری ایجاد کند و حتما باید اعتماد مردم به شهرداری برای جذب سرمایه‌هایشان ایجاد شود.

کد خبر 419223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha