همشهری آنلاین: خودروی آمریکایی که امروز 25 دی در جریان حادثه بمب‌گذاری در شرق لبنان هدف قرار گرفت کار شناسایی مسیر عبور سفیر آمریکا را برعهده داشته است.

به گزارش ایرنا از بیروتبه نقل از رادیو صدای لبنان، این حادثه به کشته شدن سه نفر و مجروح شدن حدود ‪ ۳۰‬نفر منجر شد. [بیروت؛ انفجار در خودرو سفارت آمریکا]

بر اساس این گزارش ، این خودرو جزو پنج خودروی سفارت آمریکا بوده که معمولا برای کشف و شناسایی موارد مشکوک از جمله بمب و مواد منفجره در مسیر عبوری جفری فیلتمن سفیر آمریکا در این کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت.

این منبع لبنانی می‌گوید در این حادثه دو نفر از کارمندان لبنانی سفارت آمریکا در داخل خودروی آمریکایی کشته شده‌اند و یک نفر از عابران محلی نیز بر اثر شدت انفجار جان خود را از دست داده است.

این حادثه کمی پیش از برگزاری آیین تودیع فیلتمن روی داد که قرار بود ساعت ‪ ۱۹‬به وقت محلی در هتل فینیسیا در ساحل مرکزی بیروت برگزار شود اما به دلیل وقوع این حادثه لغو شد.

یک منبع امنیتی لبنان نیز احتمال داد بمبی که‌در این حادثه مورد استفاده قرار گرفت در یک سطل بزرگ زباله در محل حادثه تعبیه شده باشد.

این در حالی است که وزارت امور خارجه آمریکا احتمال داده این انفجار ناشی از کارگذاری یک مین زمینی بوده باشد.

بر اساس گزارش خبرنگار ایرنا، ارتش لبنان دو نفر را به عنوان مظنون در این حادثه بازداشت کرده است.

ماموریت دیپلماتیک فیلتمن در لبنان مدتی است پایان یافته اما وی اعلام کرده بود پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لبنان این کشور را ترک خواهد کرد اما به دلیل طولانی شدن فرایند حل بحران لبنان ، وی دیدارهای خداحافظی را انجام داده است.

کد خبر 41881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز