در شرایطی که این روزها برخی گروه‌های داخلی با صدور بیانیه‌ها و اطلاعیه‌هایی مخالفت خود با تلاش‌های انجام‌شده برای از سرگیری روابط با مصر را اعلام می‌کنند، وزیر امور خارجه این کشور بار دیگر ادعای خود در مورد ایران که چندماه پیش در جریان سفر وزیر امور خارجه آمریکا به این کشور مطرح کرده بود را تکرار کرد

وی گفت: تهران در چند سال اخیر به‌دلیل تأثیر مستقیم پرونده هسته‌ای آن و روابطش با جهان غرب، سعی کرده در برخی از مشکلاتش کشورهای عربی را نیز وارد کرده و بدین وسیله از این موضوع در جهت رویارویی با جهان غرب استفاده کند.

احمد ابوالغیط در گفت‌وگو با روزنامه الرأی‌العام، چاپ کویت که ایسنا خبر آن‌را منتشر کرد، افزود: مصر در شرایط فعلی معتقد است که ایران مشکلاتی با جهان غرب دارد و گسترش این مشکلات، می‌تواند عواقبی را برای منافع کشورهای عربی به همراه داشته باشد.

وی همچنین مدعی شد: سخن همیشگی ما با ایرانی‌ها این است که اوضاع منطقه‌ای را با برخی موضع‌گیری‌هایشان پیچیده نکنند، چراکه ایران از نظر مصر، با برخی فعالیت‌ها و موضع‌گیری‌ها از جمله در مقابل اقتضائات بند 7 منشور سازمان ملل، به حوزه‌های خطرناک نزدیک می‌شود.

مخالفت با مواضع امام

در همین حال، یک تشکل غیردولتی در بیانیه‌ای، مسئولان دولتی را به بازخوانی مواضع امام خمینی‌ره درباره مصر فراخواند و تأکید کرد: تلاش‌های دولتی برای تجدید رابطه با رژیم حسنی مبارک در مصر، مغایر با مواضع صریح حضرت امام است.

در بیانیه ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام آمده است: اگر رئیس‌جمهوری و وزارت خارجه ایجاد ارتباط با رژیم آمریکایی مستقر در مصر و حامی قرارداد کمپ‌دیوید را ضروری می‌دانند، حداقل در این مسیر به گونه‌ای عمل کنند که شئونات و جایگاه نظام اسلامی ایران قربانی بازی‌های سیاسی زودگذر نشود.

کد خبر 41875

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز