همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار رئیس دفتر حفاظت منافع مصر و هیئت همراه با وی گفت: فرهنگ و ارتباطات فرهنگی می‌تواند بهانه و وسیله خوبی برای گسترش مناسبات میان دو کشور ایران و مصر باشد.

به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد حسین صفار هرندی با ابراز خرسندی از اینکه روابط میان برادران اسلامی روز به روز به حد شایسته خود نزدیک تر می شود، به سابقه طولانی فرهنگی و تمدنی ایران و مصر اشاره کرد و افزود: اساساً آن چیزی که می‌تواند یخ‌های انجماد روابط میان دو کشور را ذوب کند، ارتباطات از جنس فرهنگ  است.

وی اظهار داشت: نگاهی به تاریخ و تمدن بشری نشان می دهد که تنها چند نام در میان سابقه داران فرهنگی و تمدنی خودنمایی می کند که در این بین نام کشورهای ایران و مصر از  درخشش برجسته تری برخوردار است.

وی افزود:این درخشش به طور طبیعی بعد ازظهور اسلام معنای جدی تری به خود گرفت به گونه ای که اولین ملت هایی که در خارج از شبه جزیره ، دعوت اسلام را  با آگاهی ، اراده و داوطلبانه پاسخ مثبت دادند، ایرانیان و مصریان بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد : تمامی آن پیشینه درخشان دو کشور را باید سرمایه ای برای گسترده تر کردن روابط ،خصوصا در حوزه های مختلف فرهنگ دینی، تمدنی و مظاهر امروزی آن  شامل سینما ، تئاتر، موسیقی ، کتاب و فعالیت های مطبوعاتی، قرار دهیم.

صفارهرندی مبادله تجربیات در حوزه های مختلف هنری و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت:تبادل تجربیات در حوزه های مختلف هنری در میان هنرمندان ایرانی و مصری و نیز تبادل تجربیات میان فعالان فرهنگی ایرانی و مصری از جمله مواردی است که می تواند ارتباطات فرهنگی ما را  گسترده تر و محکمتر رقم زند.

وی افزود:نمایشگاه بین المللی کتاب که هر ساله در ایران برپا می شود و اعتبار خوبی در میان نمایشگاه های کتاب در جهان پیدا کرده ، فرصت مناسبی است که ناشران مصری می توانند از آن بهره برداری کنند .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه آمادگی ایران را برای برگزاری هفته فرهنگی کشورمصر اعلام کرد.

صفار هرندی با اشاره به دعوت رییس دفتر حفاظت منافع مصر برای شرکت در بیستمین نشست مجالس شورا در قاهره اظهار امیدواری کرد در این اجلاس حضور یابد.

عمروالزیات،رییس دفتر حفاظت منافع مصر در تهران نیز طی سخنانی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در اجلاس بیستمین نشست مجالس شورا که در ماه مارس برگزار می شود دعوت کرد.

وی با استقبال از دیدگاه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نقش فرهنگ در بهبود روابط دو کشور ،افزود : در سال های اخیر مناسبات دو کشور شاهد تحولات زیادی بوده است که برقراری ارتباطات فرهنگی می تواند در تحکیم و گسترش هر چه بیشتر این مناسبات نقش موثری ایفا کند.

کد خبر 40207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز