همشهری آنلاین: احمد ابوالغیظ وزیر امور خارجه مصر از تداوم رایزنی میان مقامات ایران و مصر در راستای فراهم شدن زمینه حصول به یک توافق خبر داد.

به گزارش ایرنا، ابوالغیظ طی اظهاراتی در قاهره درباره نتایج دیدارهای اخیر هیات‌های سیاسی "ایران و مصر" گفت: مذاکرات برای برقراری روابط میان دو کشور ادامه خواهد یافت.

وی در مورد موافقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با پیشنهاد مصر مبنی بر عاری ساختن خاورمیانه از تسلیحات اتمی اظهار داشت: این یک پیروزی برای مصر در برابر پایبند نبودن اتحادیه اروپا به مسئولیت‌هایش است.

مصر پیشتر از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواسته بود تا برای اثبات پایبندی آژانس به صلح، ثبات و امنیت خاورمیانه قطعنامه ای را علیه اسراییل صادر کند.

ابوالغیظ با اشاره به طرح سنای آمریکا مبنی بر تقسیم طائفه‌یی عراق، این طرح را غیرقابل قبول دانست و گفت که دولت مصر هر گونه طرح این چنینی را رد می‌کند.

وی ادامه داد : مواضع دولت مصر در مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص یکپارچگی ارضی عراق به روشنی بیان شده و فکر می‌کنم رهبران عراق نیز با این طرح مخالفند.

مجلس سنای آمریکا به تازگی طرح غیر الزام‌آوری را با ‪ ۷۵‬رای موافق در برابر ‪ ۲۳‬رای مخالف تصویب کرد که براساس این طرح طایفه‌یی، عراق به سه منطقه شیعه، سنی و کردنشین تقسیم می‌شود و این بخش‌ها زیرنظر دولت فدرال در بغداد قرار می‌گیرند.

کد خبر 33004

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز