دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه مصر با اشاره به برخی موانع موجود بر سر راه روابط تهران و قاهره بر تمایل این کشور برای تقویت این روابط با ایران تاکید کرد.

 به گزارش فارس، احمد ابوالغیط در مصاحبه با روزنامه الجمهوریه مصر، در پاسخ به سوالی درباره روابط قاهره و تهران گفت میان مصر و ایران روابطی مبتنی بر احترام متقابل و تمایل دو جانبه زیاد برای تقویت این روابط برقرار است.

وی در عین حال به وجود سه مانع بر سر راه روابط میان دو کشور اشاره کرد و مانع اول را نامگذاری یکی از خیابانهای تهران به نام خیابان اسلامبولی دانست.

وی همچنین عمکرد ایران در تحولات منطقه و نقش تهران در مشکلات منطقه را یکی دیگر از موانع موجود بر سر راه روابط میان دو کشور برشمرد.

وزیر امور خارجه مصر به موانع سوم بر سر راه روابط ایران و مصر اشاره کرد و آن را مربوط به ابعاد امنیتی دانست.

ابوالغیط همچنین گفت که این اختلاف نظرها در مذاکرات میان مقامات مصری و ایرانی مطرح شده است.

وی تاکید کرد: ما همواره برای دستیابی به تفاهم در این سه زمینه تلاش می‌کنیم اما هنوز به راه حلی که مورد رضایت هر دو طرف واقع شود؛ دست نیافته‌ایم و ما به اقدامات خود ادامه خواهیم داد و تلاش‌های خود را به کار می‌گیریم و تمایل داریم که با ایران تعامل و رابطه مناسب داشته باشیم.

ایران و مصر از زمان انقلاب اسلامی در سال 1979 روابط کامل دیپلماتیک با یکدیگر نداشته‌اند اما در عین حال روابط دیپلماتیک خود را در حداقل سطح حفظ کرده‌اند.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران اخیرا اعلام کرده بود اگر مصر بخواهد ایران حاضر است سفارت خود را در این کشور بازگشایی کند.

کد خبر 26124

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز