چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

گروه سیاسی: سخنگوی وزارت امور خارجه مصر با اشاره به دیدارهای علی لاریجانی در مصر گفت که دو طرف ایرانی و مصری در دیدارهای صورت گرفته بر اهمیت تداوم گفت‌وگوها با هدف تعمیق درک متقابل درخصوص مسایل مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی و نیز آماده کردن شرایط برای برقراری ثبات در منطقه و کاهش فشارهای موجود بر آن توافق کردند.

به گزارش ایرنا، حسام زکی گفت: مقامات 2کشور همچنین درخصوص پرونده هسته‌ای ایران و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز گفت‌وگو کردند. زکی همچنین به خبرگزاری فرانسه گفت که اختلافات میان 2دولت بر مسایل امنیتی و منطقه‌ای متمرکز است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پیش از  ازسرگیری روابط باید در این زمینه پیشرفت حاصل شود.

سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت: مذاکرات میان دو کشور برای مسایلی که مانع ازسرگیری کامل روابط دیپلماتیک است ادامه دارد. شاید از این‌رو بود که رادیو بین‌المللی چین‌از روند رو به بهبود روابط و مناسبات جمهوری اسلامی ایران و مصر خبر داد.

‌ایرنا همچنین به نقل از رادیو بین‌المللی چین با اشاره به سفر لاریجانی به مصر گزارش داد: روابط ایران و مصر گام به گام رو به بهبودی می‌رود.

این رسانه افزود: علی لاریجانی معتقد است که روابط جمهوری اسلامی ایران و مصر به سمت سازندگی با ثبات، توسعه می‌یابد. به نوشته یک روزنامه عبری، دیدار نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ایران از قاهره، در زمان گرم‌شدن روابط بین دو کشور مسلمان ایران و مصر انجام شد و 2کشور به سوی عادی سازی روابط حرکت می کنند.

به گزارش مهر، روزنامه جروزالم پست در واکنش به سفر علی لاریجانی به قاهره نوشت: علی لاریجانی، فرستاده ارشد ایرانی در پایان دیدار خود از مصر گفت که این دو قدرت مسلمان منطقه ای در حال ایجاد پیشرفت در عادی سازی روابط دیپلماتیک هستند.

کد خبر 40799

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز