همشهری‌آنلاین: رهبر کره شمالی گفت‌وگوهایش با وزیر امور خارجه آمریکا را سازنده و فوق‌العاده‌ توصیف کرد.

یکی از رسانه‌های دولتی کره شمالی دوشنبه 16 مهر در گزارشی اعلام کرد: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا توافق کردند تا در اسرع وقت،‌ نشستی میان رهبران آمریکا و کره شمالی برگزار شود و همچنین درباره نظارت آمریکا بر اقدام‌هاي پیونگ یانگ در راستای خلع سلاح اتمی این کشور به گفت‌وگو پرداختند.

شبکه خبری KCNA کره شمالی گزارش داد: رهبر کره شمالی رضایت خود را درباره مذاکرات "فوق‌العاده‌ و سازنده" با پمپئو ابراز کرده است که در آن "مواضع مشترک دو کشور به طور کامل گنجانده شده و به تبادل عقاید وایده‌ها پرداخت شد."

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌به نقل از رویترز،این شبکه خبری همچنین گزارش داد: دو طرف بر مذاکرات کاری براي برگزاری دومین نشست بین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی به توافق رسیدند.

در همین حال مون جه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی با اشاره به دیدار رهبر کره شمالی و وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد انتظار می‌رود که کیم جونگ اون به زودی به روسیه سفر کند و شی جینپینگ، رئیس جمهور چین نیز قرار است به کره شمالی برود، اما به جزئیات این دیدارها و سفرها اشاره‌ای نشده‌است.

شبکه خبری کره شمالی در ادامه‌ گزارش خود آورده است: کیم جونگ اون، بهبود مثبت روابط در شبه جزیره کره را مورد استقبال قرار داده و جزئیاتی را در مورد پیشنهادات مربوط به حل مساله خلع سلاح اتمی مطرح کرده است و دو طرف به تبادل سازنده ایده‌ها نیز پرداختند.

همچنین هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: کیم جونگ اون از بازرسان دعوت به عمل آورده است تا از سایت اتمی کره شمالی دیدار کرده تا مساله تخریب و انهدام آن را تایید کنند.

در این بیانیه به ذکر جزئیات پرداخته نشده است.

کد خبر 418590

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha