همشهری آنلاین: صدها استاد حقوق در آمریکا در نامه‌ای با انتصاب قاضی پیشنهادی دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی این کشور مخالفت کرده‌ و گفته‌‌اند، او در جلسه پرسش و پاسخ عدم صلاحیت خود را نشان داده است.

کاوانا

صدها تن از اساتید رشته حقوق در آمریکا در نامه‌ای سرگشاده از مجلس سنا خواسته‌اند، برت کاوانا را به عنوان قاضی جدید دیوان عالی کشور تأیید نکند.

به گزارش خبرگزاری آلمان؛ آن‌ها در این نامه که روزنامه "نیویورک تایمز" آن را منتشر کرده است، تأکید کرده‌اند که این نامزد پیشنهادی مناقشه‌برانگیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که با اتهام‌های سوء استفاده جنسی روبروست فاقد صلاحیت و بی‌طرفی لازم برای تصاحب کرسی در دیوان عالی کشور است و این موضوع در جلسه پرسش و پاسخ او در کمیته قضایی سنا مشهود بود.

این نامه که پنج‌شنبه ۱۲ مهر (چهار اکتبر) به سنا ارائه شده تا کنون به امضای بیش از ۱۰۰۰ نفر رسیده است.

عضویت برت کاوانا در دیوان عالی آمریکا، جمعه گذشته با ۱۱ رأی در برابر ۱۰ رأی به تأیید کمیته قضایی سنای آمریکا رسید. به گفته‌ میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا، قرار است بررسی نهایی عضویت او از جمعه همین هفته آغاز شود. پیش‌بینی می‌شود روز شنبه رأی نهایی در مورد این نامزد که به "دروغ‌گویی در مورد میزان مصرف نوشیدنی‌های الکی" نیز متهم است، صادر شود.

در حال حاضر پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌‌آی) سرگرم تحقیق در مورد اتهام‌‌های سه زن است که کاوانا را به تعرض‌ جنسی و تلاش برای تجاوز در دوران دبیرستان و تحصیلات عالی در دهه ۱۹۸۰ متهم کرده‌اند. کاوانا این اتهام‌ها را رد کرده است.

در نامه این اساتید آمده که کاوانا در جلسه پرسش و پاسخ ۲۷ سپتامبر نشان داد که از "خلق و خوی" لازم برای قضاوت در هیچ دادگاهی که به‌طور قطع شامل دیوان عالی نیز می‌شود برخوردار نیست.

به گفته آن‌ها، او به جای این که در این جلسه از انعطاف و رواداری لازم برای یافتن جواب‌های درست برخوردار باشد به صورت نامتناسب، برافروخته و جانبدارانه پاسخ داده است.

در این نامه همچنین آمده که برت کاوانا به جای این که با توجه به اتهام‌های وارده، جلسه پرسش و پاسخ سنا را تلاشی برای فهم واقعیت بداند آن را "مغرضانه و یک ضربه سیاسی حساب‌شده و از پیش‌تعیین‌شده" تلقی کرده است.

کد خبر 418266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha