همشهری آنلاین: دونالد ترامپ همچون گذشته مدافع برت کاوانا نیست.

کاوانا

رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه اعلام کرد ممکن است نظرش را دربارۀ نامزدی کاوانا برای انتصاب در مقام قاضی دیوان عالی آمریکا تغییر دهد؛ با این وجود تاکید کرده است که همه چیز بستگی به نتیجۀ جلسۀ شهادت اولین شاکی پروندۀ او دارد.

ترامپ تا کنون در قبال اتهاماتی که به برت کاوانا وارد شده بود، مقاومت کرده و همه آنها را دسیسه سازی‌های حزب دموکرات آمریکا خوانده بود. او همواره امیدوار بود که این قاضی محافظه‌کار بتواند رای لازم را از سنای آمریکا دریافت کرده و بطور مادام العمر به عنوان قاضی دیوان عالی منصوب شود.

قرار است کریستین بلیزی فورد استاد ۵۱ سالۀ رشته روانشناسی که آقای کاوانا را به آزار جنسی در سال ۱۹۸۲ میلادی متهم کرده، روز پنج‌شنبه در سنا حاضر شود و شهادت دهد و پس از آن نیز به برت کاوانا برای دفاع از خود فرصت داده شود.

این جلسۀ شهادت در کمیته قضایی سنا تشکیل می‌شود اما به جای یکی از اعضای این کمیته که همه مرد هستند، یک دادستان زن به نام ریچل میچل از ایالت آریزونا که به در رسیدگی به جرایم جنسی مهارت دارد، از کریستین بلیزی فورد و برت کاوانا سوال می‌پرسد.

خانم میچل تجربه‌های موفقیت‌آمیز بسیاری دررسیدگی به پرونده‌های تجاوز، خشونت جنسی علیه کودکان و جرایم جنسی در محیط اینترنت داشته است و از سال ۱۹۹۳ میلادی در این حرفه مشغول کار است.

جلسۀ شهادت کریستین بلیزی فورد در حالی برگزار می‌شود که پس از شکایت او و دبورا رامیرز، رسانه‌های آمریکا از اتهام آزار جنسی دیگری نیز خبر داده‌اند: جولی سویتنیک آقای کاوانا را متهم کرده است که در سال‌های دهه ۸۰ میلادی در مقابل او رفتار جنسی تهاجمی داشته است.

تصمیم‌گیری دربارۀ تایید یا عدم تایید برت کاوانا به عنوان قاضی دیوان عالی با سنای آمریکاست و اگرچه در حال حاضر جمهوریخواهان اکثریت را در سنا در اختیار دارند اما این اکثریت بسیار ضعیف (۵۱ به ۴۹) است.

دموکرات‌ها و بسیاری از معترضان به رفتار آقای کاوانا خواستار به تاخیر افتادن رای گیری سنا و رسیدگی به این پرونده‌های اتهام آزار جنسی شده بودند.

کد خبر 417616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha