همشهری آنلاین: رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا می‌گوید رای گیری در مورد سرنوشت گزینه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور برای عضویت در دیوان عالی روز جمعه انجام می‌شود.

kavana

میچ مک کانل، رهبر جمهوریخواهان سنا در حالی قصد دارد انتصاب برت کاوانا در دیوان عالی را به رای بگذارد که همزمان گزارش‌هایی مبنی بر تکمیل قریب الوقوع تحقیق پلیس فدرال در مورد اتهامات آزار جنسی علیه گزینه دونالد ترامپ برای عالی ترین نهاد قضایی آمریکا منتشر شده است.

این در حالی است که هنوز محتوای گزارش پلیس فدرال در مورد اتهامات مطرح شده علیه برت کاوانا مشخص نیست.

انتظار می‌رود این گزارش روز پنجشنبه به دست اعضای مجلس سنای آمریکا برسد.

برت کاوانا از سوی چند زن از جمله کریستین بلازی فورد که هفته گذشته در برابر کمیته قضایی مجلس سنا شهادت داد به اذیت و آزار جنسی متهم شده است.

یورونیوز خبر داد که چند تن از سناتورهای جمهوریخواه هنوز تصمیم خود در مورد حمایت از انتصاب برت کاوانا در دیوان عالی را اعلام نکرده اند. جمهوریخواهان با ۵۱ کرسی اکثریتی شکننده در مجلس سنای آمریکا دارند. این در حالی است که احتمالا ۴۹ عضو دموکرات این مجلس به نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ رای منفی خواهند داد.

جف فلیک، سناتور جمهوریخواه ایالت آریزونا هفته گذشته اعلام کرده بود که مانند اعضای دموکرات مجلس سنا از انجام تحقیق در مورد اتهامات مطرح شده علیه برت کاوانا توسط پلیس فدرال حمایت می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی سه شنبه شب خود در ایالت «می سی سی پی» شهدات کریستین بلازی فورد علیه برت کاوانا را به باد تمسخر گرفت. امری که انتقادهای زیادی را علیه دونالد ترامپ برانگیخت.

کد خبر 418260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha