تازه‌ترین طرح مأموران پلیس آگاهی پایتخت به دستگیری ۱۴۵ سارق و زورگیر منجر شد.

حوادث

به گزارش همشهری، این افراد در قالب ۳۴ باند فعالیت داشتند و در میان آنها اعضای ۹ باند سرقت از منازل حضور دارند که از آنان چهار قبضه سلاح نیز کشف شده است. به گفته سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت، در این طرح همچنین ۳۹ سارق خودرو دستگیر شدند که به سرقت ۷۵ خودرو اعتراف کرده‌اند و 8باند جعل و کلاهبرداری نیز به دام مأموران افتادند.

  • شربت‌های قلابی کودکان

رئیس پلیس تهران از کشف محموله بزرگ شربت تقلبی زادیتین توسط مأموران پلیس آگاهی پایتخت خبر داد و گفت: کارآگاهان از مدتی پیش از فعالیت عده‌ای در جعل و قاچاق مواد دارویی با خبر شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که برخی از افراد سودجو با جعل جعبه، اتیکت و شیشه شربت زادیتین که مخصوص کودکان زیر 10سال است اقدام به پر‌کردن و پلمب محتویات داخل این شیشه‌ها کرده و قصد توزیع آن در داروخانه‌ها را داشتند.

با کسب این اطلاعات و دریافت دستور قضایی، مأموران وارد عمل شدند و بیش از 16هزار عدد شربت زادیتین را که به شکل کاملا غیرقانونی و غیرمجاز و توسط دستگاه‌های این باند پر شده و پس از لیبل‌زنی آماده توزیع بود کشف کردند. به گفته وی، 3نفر از اعضای این باند دستگیر شده و اقدامات برای دستگیری اعضای دیگر دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که آنها با استفاده از دستگاه‌های مخصوص این شربت‌ها را پلمب کرده و به قیمت حداقل 130هزار تومان قصد توزیع آن را داشتند که خوشبختانه با اقدام به موقع پلیس ناکام ماندند. هم‌اکنون نمونه‌های آزمایشی از این داروها به آزمایشگاه ارسال شده تا میزان آسیب‌زا بودن آنها مشخص شود.

  • پزشک قلابی

در میان متهمانی که صبح دیروز در محوطه پلیس آگاهی پایتخت صف کشیده بودند مردی بود 45ساله که خود را پزشک جا می‌زد تا دست به سرقت بزند. گفت‌وگوی همشهری با این متهم را می‌خوانید.

  • طعمه‌هایت چه کسانی بودند؟

فروشندگان لوازم خانگی، برقی، الکترونیکی و...

  • چطور از آنها سرقت می‌کردی؟

تماس می‌گرفتم و خودم را پزشک معرفی می‌کردم و می‌گفتم بیمارستان نیاز به اقلام و کالا دارد. پس از ثبت سفارش، ‌فروشنده، کالاها را با پیک مقابل بیمارستان‌هایی که آدرس‌شان را می‌دادم می‌فرستاد. من هم با پوشیدن روپوش سفید پزشکی می‌گفتم برای دریافت پول باید نزد دکتر فلانی بروید. به‌عنوان مثال می‌گفتم دکتر تازه از اتاق عمل آمده و در طبقه هفتم است. پیک با دیدن روپوش سفیدم باورش می‌شد که پزشک هستم و وقتی دنبال نخود سیاه می‌رفت، خودرو یا موتور را با محموله‌اش سرقت می‌کردم.

  • چند مورد سرقت انجام دادی؟

بیشتر از 10مورد. گاهی هم به‌صورت اینترنتی از سایت‌های خرید و فروش کالا جنس سفارش می‌دادم و پرداخت آن را نقدی در محل می‌زدم. پیک هم وقتی جنس را می‌آورد با همین شگرد دست به سرقت می‌زدم.

  • با خودرو یا موتورهای سرقتی چه می‌کردی؟

کنار خیابان رها می‌کردم.

  • سابقه داری؟

سابقه کلاهبرداری و جعل چک دارم.

  • سارقان مسلح طلافروشی و احشام

مأموران پلیس آگاهی تهران 3سارق مسلح را دستگیر کردند که با تهدید اسلحه دست به سرقت احشام می‌زدند. آنها پس از دستگیری راز سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در جنوب تهران و دزدیدن 4کیلو طلا را فاش کردند. گفت‌وگو با سرکرده باند را بخوانید.

  • از شگرد سرقت‌هایتان بگو؟

به همراه همدستانم در حوالی تهران سد راه رانندگانی می‌شدیم که احشام حمل می‌کردند. با تهدید اسلحه راننده را از خودرو پیاده کرده و خودروی آنها را به همراه بار احشام سرقت می‌کردیم. احشام را می‌فروختیم و خودروها را کنار جاده رها می‌کردیم. تا به حال 3 یا 4 بار این کار را کرده ایم.

  • چه شد که راز سرقت از طلافروشی را فاش کردید؟

ما سال94 به‌اتهام سرقت مسلحانه دستگیر شدیم. 2 سال زندان بودیم و با وثیقه آزاد شدیم. سال92 هم به یک طلافروشی در جنوب تهران دستبرد زدیم که در آن زمان راز سرقت را فاش نکردیم. ماجرا از این قرار بود که با پوشاندن صورت‌هایمان وارد طلافروشی شده و با اسلحه صاحب مغازه را تهدید کردیم. در آن زمان 4کیلو طلا دزدیم که همه را آب کردیم و پولش بین خودمان تقسیم شد.

  • مخترعی که سارق شد

چند روز پیش بود که خبری درباره سرقت‌ها و کلاهبرداری‌های فردی که خود را دانشمند فیزیک هسته‌ای معرفی می‌کرد، منتشر کردیم. این مرد با این شگرد دختران دم‌بخت را فریب می‌داد و بعد به بهانه‌ سرمایه‌گذاری از آنها و خانواده‌هایش کلاهبرداری یا سرقت می‌کرد. او حالا در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید که خودش سال‌ها قبل در دام سرشاخه‌های شرکت هرمی گلدکوئیست گرفتار شده و تمام سرمایه‌اش را از دست داده و به همین‌خاطر به سمت خلاف کشیده شده است.

  • طعمه‌هایت را چطور شناسایی می‌کردی؟

در سایت‌های همسریابی یا فیس‌بوک یا شبکه‌های اجتماعی با آنها آشنا می‌شدم و خودم را دانشمند، دکتر، استاد دانشگاه و... جا می‌زدم. با اجاره ب‌ام‌و سر قرار می‌رفتم و پس از فریب آنها به بهانه ثبت‌نام خودرو از طریق نفوذی که دارم، کلاهبرداری می‌کردم.

  • از کی خلاف را شروع کردی؟

از سال95 تا حالا حدود 30نفر را فریب دادم که 300میلیون تومان گیرم آمد اما چون پول حرام بود برکتی نداشت.

  • تحصیل‌کرده‌ای؟

فوق‌دیپلم الکترونیک دارم. در سال86 قهرمان مسابقات رباتیک کشور شدم. علاوه بر این در سال87 دستگاه کنترل لوازم منزل از طریق تلفن همراه را اختراع کردم.

  • چه شد که یک مخترع خلافکار شد؟

سال87 فریب سرشاخه‌های گلدکوئیستی را خوردم. آنها با برداشتن پول‌ها به آمستردام فرار کردند. من ماندم با یک میلیارد و 200 میلیون تومان بدهی. این شد که به‌صورت غیرقانونی راهی اروپا شدم تا سرشاخه‌ها را پیدا کنم. تقریبا یک‌سال‌ونیم طول کشید تا از طریق قاچاقچیان انسان رسیدم به ایتالیا و بعد هم آمستردام.در آنجا فردی را اجیر کردم پولم را از آنها بگیرد و بعد به ایران برگشتم اما آن فرد هم سرم را کلاه گذاشت. بخشی از پول‌ها را از سرشاخه‌ها گرفت اما به من نداد. این شد که من نقشه خلاف کشیدم تا خرج زندگیم را تأمین کنم.

  • متأهلی؟

همسر و یک دختر 8ساله دارم اما سال‌هاست که مرا ترک کرده‌اند و از آنها بی‌خبر هستند. اما توصیه‌ام این است که ‌ای کاش به جای تلگرام این سایت‌های همسریابی فیلتر می‌شد. آنجا هیچ‌کس آنچه هست را نشان نمی‌دهد و دروغ بافی می‌کند.

کد خبر 418245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha