مجموع نظرات: ۲
دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
۰ نفر

آقای مهندس تحصیلکرده به خاطر تجربه هیجان سر از دنیای تبهکاران در آورد و تبدیل به مالخری حرفه ای شد که به سارقان سفارش سرقت می داد.

متهم

همشهری آنلاین: همایون ۳۸ ساله و می‌گوید مهندس الکترونیک است اما از ۲۵ سالگی پایش دردنیای تبهکاران باز و تبدیل به مجرمی حرفه ای شده است. او فردی بود که موتورهای سرقتی را از اعضای باند سرقت می‌خرید.

چند وقت است این کار را انجام می دهی؟

از برج ۷ امسال. در این مدت دست کم ۱۸ تا ۲۰ موتور سرقتی خرید و فروش کردم.

قبل از مالخری به چه کاری مشغول بودی؟

من در بازار در زمینه خرید و فروش مواد غذایی فعالیت داشتم. اما یک روز تصمیم گرفتم هیجان سرقت را تجربه کنم. می دانید چرا؟ چون عاشق موتور و سرعت هستم. از وقتی نوجوان بودم پشت موتور می نشستم و در خیابان‌های تهران پایتخت ویراژ می دادم. حتی در مسابقات هم شرکت می کردم. همین شد که افتادم در کار سرقت موتور.

اگر جنون سرعت داشتی، چرا سرقت را انتخاب کردی؟

یک روز دوستانم گفتند بیا برویم سرقت. من هم نتوانستم نه بگویم. اولین موتور را که دزدیدیم، از هیجان سرقت خوشم آمد و همین شد که ادامه دادم.

اولین بار کی دستگیر شدی؟

وقتی ۲۵ ساله بودم. حدود ۸ سال به زندان افتادم. پس از آزادی تصمیم گرفتم دور سرقت را خط بکشم و این بار مالخری را انتخاب کردم. راستش مالخری کارش راحت تر است. به سارق سفارش سرقت می دهی و همان مدل و همان رنگ چند ساعت بعد مقابل در خانه ات است. بی آنکه خودت استرس بکشی.

هر موتور را چند می فروشی؟

بستگی به مدلش داشت. مثلا اگر ۴۰۰ میلیون تومان ارزش داشت حدود ۴۰ میلیون تومان می‌فروختم.

موتورها را به کی می‌فروختی؟

به آنهایی که تخصصشان جعل بود. آنها با جعل اسناد، ‌موتور سرقتی را به بالاترین قیمت در سایت های مختلف می فروختند.

خودت موتور را از سارق چقدر می‌خریدی؟

بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان. هر موتور حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان برایم سود داشت. همین باعث شده بود که توی کار خلاف بمانم. با خودم می‌گفتم که چه کاری انجام دهم که در روز این همه پول در بیاورم؟

هر روز به سارقان سفارش سرقت می‌دادی؟

هر روز که نه. بستگی به شرایط داشت. کار ما به فصل مربوط است. در فصل گرما بازار کار ما داغ است اما از آذر تا بهمن تقریبا شرایط کار ما خوب نیست.

کد خبر 818424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha