همشهری آنلاین: پلیس اسپانیا یکی از تحت‌تعقیب‌ترین فراری‌های قاره اروپا را در مخفیگاه این خلافکار در خانه دوران کودکی‌اش پیدا و دستگیر کرد.

استبان گارسیا فراری اسپانیایی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، استبان واكاس گارسيا از 12 سال پيش به اتهام تجاوزهاي پياپي به دختر 15 ساله شريك زندگي خود تحت تعقيب بود و در اين مدت كسي از محل زندگي يا پنهان شدن او خبر نداشت. خلافكار 49 ساله چند روز پيش از انتشار حكم 16 سال زندان به جرم تجاوز و تعرض جنسي ناپديد شد و با اينكه در فهرست افراد تحت تعقيب اروپا قرار داشت، از 2006 تا همين چند روز پيش پليس نتوانسته بود رد او را بزند.

چهارشنبه گذشته پليس ملي اسپانيا نشانه‌هايي از حضور گارسيا در خانه‌اي در سالامانكا در منطقه كاستيا و لئون به دست آوردند و عصر همان روز با حكم قضايي به محل رفتند. آنها خلافكار متجاوز را در حالي يافتند كه زير محفظه‌اي در آشپزخانه پنهان شده بود. اين پاياني بود بر فرار مردي كه اگر همان سال 2006 به زندان مي‌افتاد، چهار سال ديگر آزاد مي‌شد و مي‌توانست به زندگي عادي‌اش بازگردد.

پليس اسپانيا در بيانيه‌اي درباره دستگيري گارسيا اعلام كرد: «او سرانجام در سالامانكا پيدا شد؛ جايي كه در خانه دوران كودكي خود روزگار مي‌گذراند و فقط در شرايط بسيار خاص و به ندرت از خانه بيرون مي‌رفت، آن هم در ساعت‌هاي ابتدايي صبح. گارسيا بارها با زور و خشونت با دختر 15 ساله شريك زندگي‌اش تجاوز و دخترك را تهديد كرده بود اگر از آنچه اتفاق افتاده به كسي حرف بزند، مادر و خواهرش را خواهد كشت.»

ماموران پليس پس از گم شدن گارسيا گمان مي‌كردند او يا در منطقه اكسترامادورا در جنوب غربي اسپانيا پنهان شده يا از كشور فرار كرده است. ضمن اينكه در تمام اين سال‌ها چشم از اعضاي خانواده و نزديكان اين جنايتكار برنداشته بودند بلكه ردي از او بيابند اما اين انتشار تصاوير چهره واكاس گارسيا در توييتر در نوامبر 2016 بود كه سرانجام سرنخ محل پنهان شدن اين فرد متجاوز را به دست پليس رساند.

کد خبر 417735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha