همشهری آنلاین: مراسم پاسداشت ایرج کریمی با نگاهی به کتاب تولستوی و مرگ در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

بزرگداشت ایرج کریمی با رونمایی از تولستوی و مرگ

خانه كتاب نشر دف به منظور پاسداشت مقام ایرج کریمی نویسنده و کارگردان فقید سینمای ایران و رونمايي از آخرين اثر او كه پس از مرگ كريمي در سال 94 اين انتشارات منتشر كرده است ،نشستی را برگزار می‌کند.

تولستوي و مرگ عنوان آخرين اثر مرحوم كريمي است .با این که مرگ ایوان ایلیچ را عموماً برترین دست‌آورد ادبی تولستوی در سی سال آخر زندگی‌اش می‌دانند، تا کنون بررسی‌ای در اندازه و شکل یک کتاب مستقل به آن اختصاص نیافته است. کتاب تولستوی و مرگ که بخش اول آن به تفسیر اندیشۀ مرگ در آثار تولستوی و با نگاهی محوری به داستان مرگ ایوان ایلیچ می‌پردازد، به قلم گری جان و با ترجمه مرحوم ایرج کریمی، از جمله آخرین آثار او در سال پایانی زندگی‌اش است.

به همین مناسبت و با همراهی شماری از اهالی خانواده فرهنگ و هنر، برای این نویسنده و کارگردان فقید سینمای ایران، در روز پنجشنبه ۱۳۹۷/۷/۱۲ از ساعت ۶ تا ۸ بعدازظهر در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران، مراسم بزرگداشتی به میزبانی خانواده سینما برگزار و درباره این کتاب نیز به سخنرانی پرداخته خواهد شد.

در این مراسم بیژن کریمی (ریاضی‌دان، مترجم متون فلسفی)، سیاوش جمادی (، فیلسوف و مترجم آثار فلسفه غرب)، هوشنگ گلمکانی (منتقد، روزنامه‌نگار و مترجم سینما)، سعید عقیقی (مدرس، منتقد و مترجم سینما) و فواد نظیری (ادیب و شاعر) سخنرانی خواهند کرد.

کد خبر 418149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha